مهدی قزلی گفت: دور جدید انتشارات جام‌جم از دو سال پیش فعالیتش را آغاز کرد. در سال اول موسسه به بررسی اقدامات ۲۰ساله گذشته پرداخت. ۵۰کتاب منتشر شده قبلی تعیین تکلیف شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتشار آثار جدید صورت گرفت.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۵۰

او با اشاره به شعار «کتابخانه شما را می‌گیریم» در انتشارات جام‌جم گفت: در دوره جدید یکساله فعالیت از اواخر پاییز سال گذشته تاکنون ۲۱ جلد کتاب منتشر شده است.

وی افزود: اولین کتاب‌های منتشر شده در دور جدید انتشارات جام‌جم سال گذشته در هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی شد. در آن مراسم ۸ کتاب به بازار نشر معرفی شد و شاهد استقبال خوبی از آن‌ها بودیم.
مدیر انتشارات جام‌جم در ادامه با اشاره به این‌که ۵ کتاب در اردیبهشت امسال و دو کتاب همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب رونمایی شدند، تصریح کرد: انتشارات جام‌جم یکسال خوب را در ارتباط با مخاطبان تجربه کرد. کتاب «ویلون زن روی پل» نوشته خسرو باباخانی که بهمن ماه ۱۴۰۰منتشر شده بود به چاپ پانزدهم رسید. کتاب‌های دوجان، خورده روایت‌های بارداری اثر زهرا قدیانی و چمدان‌های باز اثر محسن روحانی به چاپ چهارم رسیدند و برخی کتاب‌ها نیز در چاپ سوم و دوم هستند.

قزلی با تاکید بر این‌که در انتشارات جام‌جم قصد داریم به نیاز‌ها و دغدغه‌های مردم توجهی حرفه‌ای و رو به جلو داشته باشیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم کتاب خوب و به قاعده کار چند کتاب بی‌کیفیت را می‌کند. انتخاب موضوع و پرداخت مناسب به آن اولویت ماست و با همین رویکرد امیدواریم سالانه ۱۰ تا ۱۲ کتاب به سبد کتابخوانی جامعه اضافه کنیم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به این‌که موضوع کتاب‌های انتشارات جام‌جم بر روایت استوار است، گفت: در تلاشیم فرم کتاب‌ها را به فضای رسانه‌ای مجموعه نزدیک کنیم و از طرفی خوانش کتاب برای عموم مردم راحت باشد، به همین دلیل فرم روایت را انتخاب کردیم. در محتوا نیز هر مساله‌ای که عمومیت بیشتری بین مردم داشته باشد موضوع محوری ماست.

مدیر انتشارات جام‌جم ادامه داد: توجه محترمانه و حرفه‌ای به نیاز‌های مخاطب، راز موفقیت یک ناشر و رسانه است. کتاب باید یک قدم جلوتر از مخاطب باشد و به او کمک کند از جایی که هست جلوتر برود.
قزلی با اشاره به رونمایی از ۶ کتاب جدید در هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: سال گذشته با اولین کتاب‌ها وارد بازار شدیم. به نظرمان رسید در هفته کتاب با توجه به موقعیت زمانی، هم جشن یک سالگی انتشارات را بگیریم و هم کتاب‌های جدید را رونمایی کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب از کتاب‌های منتشر شده، گفت: خوشبختانه اقبال عمومی به این کتاب‌ها خوب بود به نحوی که چاپ یکی از آن‌ها در همین چند روزه به پایان رسیده و در انتظار چاپ دوم است.

مهدی قزلی در خصوص برنامه‌های آتی این انتشارات نیز گفت: تاکنون ۲۱ کتاب از این انتشارات روانه بازار شده و در تلاشیم در بهمن ماه تعداد آن‌ها را افزایش دهیم. در حال حاضر کتاب «بی بابا» روایت کسانی که پدرشان را از دست داده‌اند، «معلم خصوصی» معلمی که خاطرات ۲۰ سال تدریس ریاضی را روایت می‌کند، «استراتژی نهایی» که ماجرای فاجعه سربرنیتسا (بزرگترین نسل‌کشی جهان بعد از جنگ جهانی دوم در بوسنی سال ۱۹۹۵) را روایت می‌کند و مجموعه سه جلدی چهره‌های ماندگار که برگردان یک گفت‌وگوی رادیویی در دهه ۷۰ است، آماده و چند کتاب دیگر نیز در شرف آماده شدن هستند.

مدیر انتشارات جام‌جم در پاسخ به این سوال که به نظر شما با ورود ابزار‌ها و رسانه‌های جدید، آیا می‌توان به آینده نشر امیدوار بود، گفت: بی‌شک اقبال عمومی از رسانه‌های جدید از جمله کتاب‌های صوتی و الکترونیک در کم شدن شمارگان کتاب بی‌تاثیر نبوده است، اما من آینده کتاب را تاریک نمی‌بینم و معتقدم کتاب هیچگاه با آمدن این رسانه‌ها از بین نخواهد رفت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها