بررسی نقش میکروسلبریتی‌ها در جریان‌سازی‌های سیاسی

وقتی «واینرها» لیدر می‌شوند!

وقتی جدال ۲رسانه معاند به اثبات حرف‌های جبهه انقلاب انجامید

وقتی اپوزیسیون گرگ یکدیگر می‌شوند

ماجرای این روز‌های دو رسانه معاند تلویزیونی همچون تجمع خیابانی ضدانقلاب‌هاست، جایی که هر‌کسی با یک پرچم در دست، ادعای مبارزه سیاسی داشت و خیلی زود تعارض‌های بسیاری میان خود همین افراد شکل گرفت.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۵۷

جدال بی‌بی‌سی فارسی و شبکه سعودی ایران اینترنشنال هم همین است. ماجرا از انتشار فایل صوتی رعنارحیم‌پور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی آغاز شد، جایی که با انتشار دومین فایل از او بسیاری از رسانه‌ها از آن با عنوان «رعنا گیت!» یاد کردند. در فایل صوتی اول که افشا شد خبرنگار بی‌بی‌سی در آن به‌وضوح از پشت‌پرده تجزیه‌طلبانه و آشوب‌طلبانه رسانه‌های ضدانقلاب خارجی از جمله ایران اینترنشنال سخن گفت. از پروتکلی حرف زد که اساسا ایران اینترنشنال در پیش گرفته و بر اساس آن تنها با گروه‌ها و احزاب تجزیه‌طلب گفتگو می‌کند. واکنش این خبرنگار در ابتدا تایید اصالت این فایل بود و پس از آن، اما اعلام کرد: «همچنان به همکارانش در این رسانه‌ها احترام می‌گذارد!» پس از افشای این ماجرا، ایران اینترنشنال در چندین نوبت به‌صورت عجولانه گزارش‌هایی علیه بی‌بی‌سی فارسی و رعنا رحیم‌پور منتشر کرد! گزارش‌هایی که بیش از آن که پاسخ به خبرنگار بی‌بی‌سی باشد، در تأیید گفته‌های او بود، چرا که برای پاسخ به اتهام تجزیه‌طلبی باز هم این رسانه با یک تجزیه‌طلب گفتگو کرد. در نمونه‌ای دیگر، اما ایران‌اینترنشنال مطالبی درباره بی‌بی‌سی مطرح کرد. این رسانه تروریستی سعودی گفت: «بی‌بی‌سی رسانه نظام است» و «رعنا رحیم‌پور هم وابسته نظام است!»، اما کمی بعدتر با فراموشی معروف دروغگو‌ها با رد این ادعای خود اعلام کرد «بی‌بی‌سی با مالیات مردم انگلیس علیه ایران فعالیت می‌کند!» آنچه مشخص است این که این دو رسانه طی هفته‌های اخیر تلاش زیادی کردند به آشوب‌ها در ایران دامن بزنند، اما همان‌طور که شرکت‌کنندگان در تجمعات اپوزیسیون در خارج به جان هم افتادند، این دو رسانه هم از قاعده «اپوزیسیون گرگ اپوزیسیون است» پیروی کردند و از این قافله جا نماندند! افشای دومین فایل از سوی رعنا رحیم‌پور، اما صبر رسانه سعودی را لبریز کرد و این بار با ساخت آیتم‌های متفاوت خبری سعی در تخریب بی‌بی‌سی و این خبرنگار داشت. از آن سو، اما رسانه انگلیسی سعی کرد با مظلوم‌نمایی از حمله ایران اینترنشنال به نوعی خود را تطهیر کند! این جدل‌های رسانه‌ای، اما در حالی اتفاق افتاده که طی یک فقره آماری مشخص شده فقط در یک بازه ۲۰ روزه این رسانه‌ها بیش از ۱۷ هزار دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند. البته قابل توجه‌تر این که بی‌بی‌سی فارسی وابسته به دولت انگلیس در رتبه اول و شبکه ایران اینترنشنال وابسته به سعودی در رتبه دوم دروغ‌پراکنی‌ها قرار داشتند، اما حالا و در این میانه جدل‌ها، چه دستاوردی بالاتر از این که دو رسانه فارسی‌زبان خارجی اکنون همه گفته‌های جبهه انقلاب را پیرامون خودشان تأیید می‌کنند؟! تجزیه‌طلبی، وطن‌فروشی و تضعیف مردم ایران با پول خارجی، کارویژه بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال بود که دلسوزان نظام و انقلاب از مدت‌ها پیش آن را هشدار می‌دادند، اما اکنون مواجب‌بگیران این رسانه‌ها با صدای رسا تایید کرده‌اند «ما کارمندان شبکه‌های فارسی‌زبان، وطن‌فروشیم و با تجزیه‌طلبی به دنبال تضعیف مردم ایران بودیم!»

روزنامه جام جم 

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها