شهردار همدان با بیان اینکه بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سال‌جاری با رفت و برگشت‌های بسیار تصویب شد، بیان کرد: ۵۷ درصد بودجه برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۳۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدمسعود حسینی‌ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  در سال ۱۴۰۰ تحقق ۹۰ درصدی تفریغ بودجه در شهرداری اتفاق افتاد.

شهردار همدان افزود: در ابتدای شروع به کار شهردار فعلی ۶۵۰ میلیارد تومان مطالبات از شهرداری وجود داشت که ۴۵۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سال‌جاری با رفت و برگشت‌های بسیار تصویب شد، بیان کرد: ۵۷ درصد بودجه برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه طی یک‌سال گذشته خدمات‌دهی در مناطق سه و چهار بیشتر شده است، عنوان کرد: در این مدت ۴۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شده است.

حسینی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۸۸ هزار متر پیاده رو سازی با ارزش ۵۰ میلیارد تومان انجام شد، تصریح کرد: علاوه بر این ۱۱۳ هزار تن آسفالت‌ریزی در خیابان‌های همدان انجام شده است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه بیش از پنج هکتار فضای سبز طی یک‌سال گذشته در شهر ایجاد شده است، مطرح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت می‌توان به بازگشایی ۲۴ معبر و اتمام ۴۶ پروژه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ به مشکل خورده و فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، گفت: این پروژه هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصدد هستیم به زودی تعیین تکلیف شود.

حسینی با اشاره به اینکه پروژه‌های پل غدیر و شهید همدانی از اهمیت زیادی برخوردارند، افزود: زمانی که شهرداری به مدیریت جدید سپرده شد پل غدیر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و قرار بود شهریورماه به بهره‌بردای برسد که به علت مشکلات فنی این اتفاق نیفتاد و دو تا سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه مکانیزه کردن سیستم آبیاری در سطح شهر در دست کار است، اظهار کرد: حقوق بیش از ۹۰ درصد کارکنان شهرداری در ۱۵ روز اول ماه پرداخت می‌شود و معمولا نخستین حقوق‌ بگیرها قشر ضعیف در شهرداری هستند.

وی با اعلام اینکه ورودی پروانه ساختمانی در سه ماه اخیر صفر بوده است، مطرح کرد: هدف اصلی در یک‌سال اول شهرداری همدان اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود و پنج پروژه بزرگ نیز در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه همچنین تلاش می‌کنیم صدور پروانه شهرسازی به صورت الکترونیکی و دو هفته‌ای انجام شود، افزود: ۸۵ درصد مراجعات به شهرداری برای صدور پروانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها