مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و شرکت گاز استان همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از مصرف بیش از دو میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۸۲ هزار مترمکعب گاز تا پایان مهرماه سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: مصرف گاز در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدصادق محبی‌نظر با اشاره به رشد سه درصدی مصرف گاز در بخش خانگی اظهار کرد: مصرف خانگی گاز از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۸۶۹ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۰ مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: مصرف گاز در بخش صنعتی نیز از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۲۶۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۱۱ مترمکعب بوده که نست به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد.

محبی‌نظر با بیان اینکه مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان همدان ۱۷ درصد افزایش دارد، یادآور شد: مصرف گاز در بخش نیروگاهی ۹۷۵ میلیون و ۶۷۲ هزار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش دارد.

وی با تأکید بر حمایت از مصرف گاز در نیروگاه به منظور کاهش مصرف مازوت، ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با گازرسانی به صنایع از مصرف ۴۲ میلیون لیتر سوخت مایع جلوگیری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به گازرسانی واحدهای سفال استان همدان، بیان کرد: گلخانه‌ها، لبنیات، واحدهای سفال و سرامیک از جمله صنایع استان هستند که گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه خطوط سراسری انتقال گاز در هر ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر به ایستگاه تقویت فشار می‌رسد، تصریح کرد: ۱۰۰۰ PSI گاز از پارس جنوبی به ایستگاه تقویت فشار استان وارد شده و فیلتراسیون انجام می‌شود.

محبی‌نظر با اشاره به اینکه گاز با فشار ۱۰۰۰ PSI به ۲۵۰ می‌رسد و در رینگ تغذیه‌ای استان انتقال می‌یابد و در خطوط توزیع این فشار به ۶۰ تقلیل می‌یابد، افزود: گاز با فشار ۶۰ PSI وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون اُفت فشار در شبکه توزیع نداشتیم، افزود: هر چه گاز به استان داده شود همان را توزیع خواهیم کرد و ایستگاه‌های تقویت فشار فقط کنترل کننده است. از تابستان امسال کل ایستگاه‌های سطح استان اورهال کامل کرده و آمادگی کامل برای فصل زمستان داریم.

محبی‌نظر با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در هیچ جای استان اُفت فشار گاز نداشته باشیم، یادآور شد: نکته مهم در این زمینه رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین است که نیاز به فرهنگسازی گسترده است. شرکت گاز فرهنگسازی را از کودکان آغاز کرده است و به دنبال تربیت همیاران گاز در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد از مشترکین استان مصرف بهینه دارند، بیان کرد: برخی از مشترکین مصارف بسیار بالایی دارند به‌طوریکه استخرهای روباز و گرماتاب‌های اغذیه فروشی‌ها مصداق انشعاب غیرمجاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها