کد خبر: ۱۳۸۵۳۷۲

همان‌طور که در مطلب با 200 میلیون چه خودرویی بخرم؟ گفتیم، سلسله مقالات مقایسه خودرو را با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده در سایت خودرویی همراه مکانیک شروع کردیم.

در این مطالب به معرفی خودروهای موجود در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم؛ و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین خودروها را انتخاب کنید. لطفا در این چند مقاله همراه ما باشید.

 

با ۳۰۰ میلیون چی بخرم

در اینجا قصد داریم به معرفی بهترین خودروهای موجود در رنج قیمتی 300 میلیون تومان بپردازیم. به نظر شما بهترین ماشین ۳۰۰ میلیونی در بازار فعلی کدام است؟ پژو ۲۰۶ صندوقدار بهتر است یا کوییک اتوماتیک پلاس؟ شاید هم بهتر باشد با ۳۰۰ میلیون ۲۰۶ تیپ ۲ صفر کیلومتر بخریم؟ اگر چنین سوالاتی در ذهن دارید و از خود می‌پرسید با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟ لیست خودروهای زیر را مشاهده کنید. علاوه‌بر این می‌توانید انواع قیمت روز خودرو را در سایت همراه مکانیک ببینید.

 

کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۰

نسخه‌های کم‌کارکرد کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۰ با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ میلیون در حال حاضر به فروش می‌رسند. مهم‌ترین مزیت کوییک اتوماتیک پلاس برخورداری از گیربکس اتوماتیک سی وی تی است که رانندگی را برای شما بسیار راحت‌تر خواهد ساخت.

همچنین امکانات متنوع‌تری در کوییک اتوماتیک پلاس حضور دارد که در این بین می‌شود از صفحه نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، دیلایت، فرمان برقی، شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب و آینه‌های جانبی برقی نام برد.

موتور ۱.۵ لیتری کوییک اتوماتیک پلاس معادل ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن را از طریق گیربکس سی وی تی با ۶ دنده شبیه‌سازی‌شده به سوی چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. هزینه نگهداری نسبتا پایین موتور، بازار خریدوفروش مناسب و قطعات یدکی ارزان از دیگر مزیت‌های این خودرو هاچبک محسوب می‌شود .

 

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا ۲۰۶ صندوقدار v8 مدل ۹۸

با حدود ۳۰۰ میلیون تومان در حال حاضر می‌توانیم روی خرید مدل‌های هاچبک و سدان پژو ۲۰۶ حساب کنیم. اگر خانواده نسبتا کم‌جمعیتی دارید می‌توانید با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیازهای خود را به‌راحتی برآورده کنید، زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از موتور ۱۶ سوپاپ نسبتا کم‌مصرف با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر بهره‌مند است که ضمن ارائه توان و چابکی مناسب، رانندگی همراه با آرامشی را در تعامل با بدنه برای کاربر رقم می‌زند. 

پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ هم به دلیل برخورداری از صندوق بار بزرگتر، گزینه بهتری برای خانواده های چهار پرجمعیت تر محسوب می‌شود. کیفیت سواری متقاعدکننده، گستردگی خدمات پس از فروش، قطعات یدکی فراوان به قیمت متعادل، تعمیرات نسبتا آسان و بازار خریدوفروش کاملا گرم و پررونق از جمله نکات مثبت این دو مدل پژو ۲۰۶ محسوب می‌شوند.

 

رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ صفر کیلومتر

اگر از امکانات نسبتا سطح پایین پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ ناراضی هستید و یا با کارکرده بودن آن مشکل دارید، می‌توانید در عوض با مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به سراغ نسخه فیس لیفت و ایرانی شده آن یعنی رانا پلاس بروید. رانا پلاس از امکاناتی مثل کروز کنترل، غربیلک فرمان مشابه پژو ۲۰۷ با دکمه‌های کنترل، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و... برخوردار است.

رانا پلاس در بخش فنی نیز از همان موتور و گیربکس پژو ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده کرده و بنابراین مواردی مثل خدمات پس از فروش، قطعات یدکی، تعمیرات آن نسبتاً ارزان خواهد بود. البته کیفیت کابین رانا پلاس نسبت به ۲۰۶ پایین‌تر است و درمجموع رونق خریدوفروش آن نیز به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و صندوقدار وی۸ نمی‌رسد.

 

رنو ال 90 E2  مدل ۹۵

اگر یک سدان باکیفیت از لحاظ فنی به همراه کابین و صندوق جادار نیاز دارید که پیشرانه و گیربکس آن از دوام فنی بالایی برخوردار باشد، توصیه ما به شما خرید یک تندر ۹۰ مدل ۹۵ البته است. البته به دلیل مدل نسبتا پایین این خودرو، باید حتما به سراغ نمونه‌های تمیز و کم کارکرد آن بروید. برای این منظور و خرید خودرو می‌توانید از نمایشگاه همراه مکانیک دیدن کرده یا با همکاران ما در این زمینه تماس بگیرید تا خودروهای مختلف مدنظر شما را به صورت تضمینی به حضورتان معرفی کنند.

علاوه بر کیفیت فنی، تندر ۹۰ از موتور ۱۶ سوپاپ کم استهلاک و تقریبا کم‌مصرف با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر بهره‌مند است و از لحاظ شتاب نیز هیجان کافی را در کاربران خود به وجود خواهد آورد. البته طرح و کیفیت کابین ال ۹۰ چندان دلچسب نیست، امکانات آن کاملا حداقلی بوده و طراحی ظاهری این خودرو نیز خیلی به دل نمی‌نشیند.

 

پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۹۶

اگر با ظاهر نسبتا قدیمی‌تر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کمی تا قسمتی مشکل دارید، به نظر ما بهتر است به سراغ پژو ۲۰۷ مدل ۹۶ بروید. پژو۲۰۷ طراحی ظاهری به‌روزتری دارد، از لحاظ پرستیژ اجتماعی جلوه جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد و در اصطلاح خودرویی باکلاس‌تر است. همچنین عملکرد فنی نسبتا چابک به همراه سواری تا حدودی نرم را ارائه می‌دهد و از این بابت نیز می‌تواند در این رنج قیمت به دل مشتری بنشیند.

موتور و گیربکس پژو ۲۰۷ دنده‌ای شباهت کامل با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارد. بنابراین قطعات یدکی موتور و گیربکس کاملا در دسترس بوده و از لحاظ تعمیرات مشکل و دردسر خاصی برای مالک خودرو به وجود نخواهد آمد. بازار خریدوفروش پررونق، سواری نسبتا آرامش‌بخش، چابکی مناسب و برخورداری از امکانات سطح بالاتر همچون نمایشگر لمسی ۷ اینچی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و فرمان برقی (سفارشی) و... از مهم‌ترین نقاط قوت پژو ۲۰۷ به شمار می‌روند. 

 

جمع‌بندی

حتما متوجه شده‌اید که اگر کوییک اتوماتیک پلاس بخرید، یک هاچبک نسبتا کم‌استهلاک با قطعات یدکی ارزان، امکانات مناسب و مجهز به گیربکس اتوماتیک دریافت خواهید کرد که با توجه به بهره‌مندی از جعبه‌دنده خودکار، گزینه نسبتا خوبی در این سطح قیمت به شمار می‌رود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و صندوقدار وی ۸ به دلیل بهره‌مندی از توان فنی مناسب، پیشرانه کم سروصدا و کم استهلاک، مصرف سوخت متعادل و بازار خریدوفروش پررونق یکی از بهترین انتخاب‌ها در رنج قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان هستند. پژو ۲۰۷ دنده‌ای هم با ارائه سواری تقریبا نرم، طراحی ظاهری جذاب و اسپرت و عملکرد فنی مهیج خود قطعا می‌تواند نمود بهتری در نظر عامه مردم داشته باشد و به نحو مطلوب‌تر نیازهای مشتریان جوان را پاسخ دهد. همچنین تندر ۹۰ با ارائه کیفیت فنی بالا، سواری نرم، کابین جادار و صندوق عقب بزرگ بهترین گزینه برای خانواده‌هایی است که اهمیت بیشتری به کیفیت موتور و گیربکس اتومبیل خود می‌دهند و با طراحی ظاهری نسبتا قدیمی این خودرو مشکلی ندارند.

منبع: همراه مکانیک (https://www.hamrah-mechanic.com/)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها