افزایش آگاهی مادران باردار مشهدی در کلان پروژه «برکت»

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: کلان پروژه «برکت» با هدف خودمراقبتی و افزایش آگاهی مادران و خانواده‌های آنان در دوران بارداری در مشهد اجرا می‌شود
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: کلان پروژه «برکت» با هدف خودمراقبتی و افزایش آگاهی مادران و خانواده‌های آنان در دوران بارداری در مشهد اجرا می‌شود
کد خبر: ۱۳۸۳۶۷۴

خراسان رضوی - جام جم آنلاین - "یوسف اسماعیل‌زاده" در خصوص این طرح اظهار کرد: کلان پروژه برکت با هدف حساس‌زایی خانم‌های باردار در خصوص خودمراقبتی و همچنین افزایش آگاهی مادران و خانواده‌های آن در دوران بارداری است.وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این طرح افزایش امید به زندگی سالم در مادران باردار است، افزود: این پروژه یکی از ۱۰ کلان پروژه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد با اولویت مناطق حاشیه شهر است که در سطح شهر مشهد اجرا شود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن اشاره به اجرای فاز اول این پروژه در سال ۱۴۰۱ در مناطق حاشیه شهر، تصریح کرد: حضور بیش از ۵ هزار مادر و ۵ هزار همراه با اولویت همسران در فاز اول این کلان پروژه پیش بینی شده است.
اسماعیل‌زاده اضافه کرد: کلان پروژه برکت با یک مراسم افتتاحیه با دعوت از مادرانی که مادر اولی هستند و در ادامه تمام مخاطبینی که به عنوان مادر شناخته می‌شوند، وارد پروسه آموزشی این پروژه خواهند شد.
وی در خصوص بخش‌های مختلف این طرح، بیان کرد: این پروژه شامل چند بخش مختلف که در سیستم شبکه بهداشت و درمان اتفاق می‌افتد و قسمت حساس‌زایی و آموزش آن توسط شهرداری پیگیری خواهد شد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه قسمت حساس‌زایی و آموزش در قالب ۴ برنامه صورت خواهد پذیرفت، گفت: ۲ برنامه افتتاحیه و اختتامیه آن در قالب جشن و ۲ همایش آموزشی با عنوان آشنایی با خودمراقبتی در دوران بارداری و آشنایی با ورزش‌های دوران بارداری برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: همایش‌های آموزشی در قالب بسته‌های آموزشی غیر حضوری که در اختیار مخاطبین و جامعه هدف قرار خواهد گرفت.
اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: قسمت‌هایی از این طرح در قالب نمایشگاه برگزار خواهد شد که خدمات تخفیف‌دار از طریق مجموعه‌های بخش خصوصی اعلام خواهد شد، همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با شبکه بهداشت و درمان مخاطبان این طرح می‌توانند خدمات رایگان از پایگاه‌های سلامت و سنجش دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها