رمزگشایی از یک ادعای بزرگ علیه کی‌روش

۲۴ساعت عجیب در اردوی تیم‌ملی

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته: یک‌بار قبل از بازی مهمی در سال جام‌جهانی وضعیتی پیش آمد.
کد خبر: ۱۳۸۱۰۵۶
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
وزیر به بازیکنان گفت کی‌روش بازی را به حریف فروخته است، درست قبل از شروع بازی. خب این هم بخشی از فوتبال است. طرف می‌رود داخل جلسه و می‌گوید بچه‌ها مراقب باشید فلانی بازی را به حریف فروخته و ما قرار است ۲۴ساعت بعد بازی کنیم.»

بازیکنانی که در جام‌جهانی۲۰۱۴ حضور داشتند می‌دانند کی‌روش دقیقا درباره چه کسی و چه ماجرایی حرف می‌زند. تیم‌ملی ایران بعد از شکست مقابل ازبکستان در مقدماتی جام‌جهانی برزیل سه بازی بسیار مهم مقابل قطر، لبنان و کره‌جنوبی داشت. تنها در صورتی که در هر سه مسابقه برنده بودیم به جام‌جهانی می‌رسیدیم. با توجه به این‌که قطر سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده بود تا بتواند به جام‌جهانی برسد، شایعاتی داخل وزارت ورزش شد مبنی بر این‌که او بازی ایران را به قطری‌ها فروخته است؛ یعنی همان دیداری که ایران موفق شد حریف را در دوحه یک بر صفر و با گل رضا قوچان‌نژاد شکست دهد. قبل از آن بازی حساس، م. ع در اردو با بازیکنان جلسه‌ای برگزار کرد و در جلسه خطاب به ملی‌پوشان گفت: «ما نگران هستیم. از منابعی شنیده‌ایم کی‌روش، چون می‌داند تیم‌ملی نمی‌تواند به جام‌جهانی صعود کند، بازی را به قطری‌ها فروخته. ما به شما امید داریم. شما اجازه ندهید این اتفاق در زمین مسابقه رخ دهد.»

کی‌روش از دنیا بی‌خبر در اتاق آنالیز همراه با دستیارانش، آخرین نکات فنی را درباره قطر یادداشت می‌کرد تا به ملی‌پوشان منتقل کند. القصه بازیکنان که باور داشتند مربی پرتغالی هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کند با اعصاب خرد به اتاق‌های خود برگشتند که «این بابا چه می‌گوید؟!»

فردای آن روز، تیم‌ملی موفق شد قطر را ببرد. ساعاتی بعد از مسابقه، یکی از ملی‌پوشان که دیگر صبرش تمام شده بود، نزد کی‌روش رفت و گفت: «می‌گفتند تو بازی را به قطر فروخته‌ای.» کارلوس که شنید از کوره در رفت و گفت: «فهمیدم خودمان هستیم و خودمان. باید متحد شویم تا به جام‌جهانی برویم و جواب این آدم‌ها را بدهیم.»

تیم‌ملی دو بازی بعدی خود را هم برد و به جام‌جهانی رفت. کسی از ماجرا خبر نداشت و کارلوس هم چیزی نگفت. بعد‌ها وقتی از ماجرا باخبر شدیم و از کی‌روش پرسیدیم که چه کسی این حرف را زد، جواب داد: «به موقع اسم این آدم‌ها را می‌گویم. افشا می‌کنم چه کسی گفت کارلوس کی‌روش ایران را به قطر فروخته است. ادعایشان خنده‌دار بود. من همیشه می‌خواهم برنده باشم. همین حالا اجازه ندارم با نوه‌ام فوتبال بازی کنم، چون او را می‌زدم و پرتش می‌کردم تا برنده شوم. حالا من می‌خواستم فوتبال ایران را به قطر بفروشم؟» کی‌روش در تازه‌ترین مصاحبه خود هم در این باره حرف زده تا نشان دهد هنوز ناراحت است و نمی‌تواند چنین جمله‌ای را هضم کند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها