شعر؛ شناسنامه فرهنگی مردم خوزستان
گزارشی از جایگاه شعر در میان فرهنگ بومی مردم عرب خوزستان به انگیزه برگزاری جشنواره شعر رضوی یادبود دعبل خزاعی

شعر؛ شناسنامه فرهنگی مردم خوزستان

کتاب «چشمه حکمت: سیری در زندگی و اندیشه‌های مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا... سیدعلی ‌خامنه‌ای» به‌قلم علی‌اکبر ولایتی از سوی انتشارات مرکز دائر‌ه‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۸۰۱۱۶

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل و عضو شورای عالی علمی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در مقدمه خود بر آغاز این اثر نوشته است: «چندسال پیش، جناب آقای دکتر بجنوردی، رئیس محترم مرکز دایره‌‌المعارف بزرگ اسلامی به نگارنده پیشنهاد کردند زندگینامه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای را بر‌خلاف سنت معمول که فقط شامل وقایع‌، حوادث و شرح حال بزرگان و مشاهیر پس از دوران حیات شریف ایشان است، بنویسم. پس از کسب اذن از مقام معظم رهبری در این خصوص، نگارنده سطوری در این باب نگاشت که بی‌تردید در حد بضاعت حقیر بود و نه درخور مقام شامخ و اعلای علمی، فقهی، سیاسی و فرهنگی آن بزرگوار. مقاله حاصل در مجلد شماره بیست‌ویکم آن دایره‌المعارف شریف منتشر شد و مورد اقبال عموم قرار گرفت؛ چندان‌که آن مجلد خاص تجدید‌چاپ شد و همان مطالب نگاشته حقیر را در جزوات مجزا هم منتشر کردند.
اخیرا جناب ‌آقای بجنوردی دوباره از بنده خواستند مقدمه‌ای بر این زندگینامه بنگارم تا ان‌شاءا... مقدمه و متن به‌صورت کتاب مستقلی چاپ شود. نگارنده با مشورت جناب آقای دکتر نوروزی، از همکاران صدیق و بامعرفت این‌جانب که خدمات ذی‌قیمتی در عرصه فرهنگ و تمدن اسلام کرده‌اند، این کار را شروع کردم. با مشورتی که صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که آنچه در این مقدمه باید مدنظر باشد تبیین اصل مترقی و منحصر ‌به‌فرد ولایت فقیه در شیعه از زمان غیبت تا‌کنون است.» کتاب چشمه حکمت در ٢٠٨صفحه، با شمارگان2000 نسخه و به بهای ٣٧۵ هزار تومان توسط انتشارات مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی به طبع رسیده است.

منبع: ضمیمه قفسه روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها