مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر گفت: برداشت انگور در ۷۵۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال هفت هزار تن از این محصول تولید، و علاوه بر بازار مصرف شهرستان در بازار شهرهای همجوار عرضه شود.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۸۵
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، احمد اسلامی روز یکشنبه در آیین برداشت انگور در یکی از تاکستان‌های بخش قلعه‌چای شهرستان، افزود: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت انگور و همچنین تولید بعد از شهرستان‌های ملکان، بناب و مراغه در رتبه چهارم استانی قرار دارد و متوسط تولید این محصول در باغ‌های سنتی آن ۱۰ تن در هکتار و در باغ‌های روسیمی تا ۱۶ تن در هکتار است.

وی بیشترین سطح کشت انگور در عجب‌شیر را مربوط به گونه بیدانه سفید عنوان کرد و اظهار داشت: ارقام کشمشی، قزل‌اوزوم، خلیلی، صاحبی، فخری و حسینی نیز از دیگر گونه‌های انگور این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان، برداشت این محصول تا اواخر مهرماه ادامه می‌یابد.

اسلامی با اشاره به تولید آبغوره، سرکه سنتی، کشمش و دوشاب در تاکستان‌های شهرستان، خاطر نشان کرد: عرضه محصولات فرآوری شده برای باغداران توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

وی همچنین به خسارت ناشی از سرمازدگی و تگرگ در باغ‌های انگور شهرستان اشاره کرد و گفت: همه‌ساله بخش قابل توجهی از محصول انگور این شهرستان بر اثر بلایای طبیعی از بین می‌رود و از این رو نصب دستگاه‌های پیشگیری ضروری به نظر می‌رسد.

 از حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی عجب‌شیر، ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دیم و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی است و حدود چهار هزار و ۹۰۰ هکتار به اراضی باغی و ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار به زراعی اختصاص دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها