سرپرست سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: این استان فقط نیم درصد اراضی کشاورزی را به صورت خرد و پراکنده در اختیار دارد.
کد خبر: ۱۳۷۸۱۳۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

وشن نژاد افزود: اراضی کشاورزی این استان علاوه بر اینکه قطعاتی کوچک و خرد می‌باشد با کم آبی نیز روبرو هست که ناگزیر شدهایم از آب و زمین استان بهره وری بیشتری داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: برای بهره وری بیشتر از آب و زمین توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از راهکار‌های مناسب است که این کشت در محیط کنترلشده انجام و از هدررفت آب جلوگیری می‌کند.

روشن نژاد افزود: در چند ماه گذشته با نظر خوب دولت یکی از برنامه‌های محوری توسعه کشت گلخانه‌ای بوده به طوری که در چند ماهگذشته رکورد قابل توجهی را ثبت کرده ایم و مجوز احداث ۱۲۰ هکتار گلخانه صادر شده و در حال احداث می‌باشد در حالی که ازابتدای انقلاب اسلامی تا هشت ماه پیش ۳۷۲ هکتار هکتار گلخانه داشتیم.

او افزود: یکی از حمایت‌های دولت برای توسعه گلخانه ها، موافقت شورای برنامه ریزی استان با حذف کامل عوارض گلخانه‌ها و ابلاغآن به بخشداران و شهرداری‌ها است.

سرپرست سازمان جهاد کساورزی البرز گفت: هم اکنون در حال احداث تنها شهرک گلخانه‌ای دولتی در استان هستیم و شهرک گلخان‌های چوپان آباد در شهرستان نظرآباد در وسعت ۵۱ هکتار در حال ساخت می‌باشد که امیدواریم تا دهه فجر سال جاری به بهره برداریکامل برسد.

او می‌گوید: همچنین یک شهرک گلخانه‌ای دولتی دیگر در منطقه ماهدشت در سطح ۵۰ هکتار راه اندازی خواهد شد که هم ا کنون درحال تامین منابع آبی و واگذاری اراضی به سرمایه گذاران هستیم ضمن اینکه چند شهرک خصوصی نیز در برنامه داریم که یکی از اینشهرک‌ها در روستای قاسم آباد شهرستان ساوجبلاغ پیش بینی شده است.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها