VPS مناسب چه سایت هایی است؟

سرور مجازی (VPS) یکی از جالب‌ترین انواع برنامه‌های میزبانی وب است. ویژگی‌های VPS آن را برای طیف وسیعی از استفاده مناسب می‌کند.
کد خبر: ۱۳۷۶۰۹۱

VPS مناسب چه سایت هایی است؟

وی پی اس در حد وسط بین هاست اشتراکی و سرورهای اختصاصی قرار دارد و ویژگی‌های مشابهی را با حساب‌های میزبانی ابری به اشتراک می‌گذارد.

ویژگی‌های VPS

VPS به موارد زیر معروف است:

  •         محیط‌های حساب ایزوله
  •         مقیاس‌پذیری خوب منابع
  •         در دسترس بودن منابع تضمین‌شده
  •         انتخاب گسترده‌ای از انواع سیستم‌عامل
  •         امنیت بالا
  •         عملکرد برتر
  •         دسترسی ریشه

از نظر فنی میزبانی وی پی اس را می‌توان تقریباً برای همه مقاصد مورداستفاده قرارداد، همان‌طور که در مورد همه موارد اخطارهایی در این مورد وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، امنیت برتر آن را بهتر از میزبانی مشترک برای وب‌سایت‌های تجاری مانند فروشگاه‌های آنلاین می‌کند. بااین‌حال، مهارت‌های فنی مورد نیاز برای مدیریت VPS ممکن است آن را به دردسر بزرگ‌تری نسبت به سایت‌های ساده تبدیل کند.

در زیر به وب‌سایت‌هایی اشاره می‌کنیم که سرور خصوصی مجازی یا VPS برای آنها انتخاب خوبی به‌حساب می‌آید.

میزبانی VPS برای وب‌سایت‌های کوچک

وب‌سایت‌های کوچکتر وبسایت‌هایی هستند که محتوای محدودتر، نیازهای ساده‌تر و سطح ترافیک وب کمتری دارند. ازآنجایی‌که اکثر این سایت‌ها اغلب توسط مالکان منفرد اداره می‌شوند، وی پی اس ممکن است ابعاد غیرضروری پیچیدگی را اضافه کند اما با این حال استفاده از سرور مجازی ارزان ممکن است ایده خوبی برای آن‌ها باشد.

برنامه‌های VPS در دو نوع ارائه می‌شوند:

  •         مدیریت‌شده
  •         مدیریت نشده

 درحالی‌که VPS مدیریت‌شده برخی از پیچیدگی‌های مدیریت را از بین می‌برد، اما به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از برنامه‌های VPS مدیریت نشده هستند.

در برنامه‌های مدیریت نشده VPS، صاحبان وب‌سایت‌های کوچک نیاز دارند که حداقل با سطوح اولیه مدیریت سرور و شبکه آشنا باشند و این ممکن است برای برخی چالشی ایجاد کند که ضروری نیست.

استفاده از VPS برای فروشگاه‌های آنلاین

هاست VPS برای فروشگاه‌های آنلاین

سرورهای مجازی برای استفاده برای میزبانی فروشگاه‌های آنلاین بسیار مناسب هستند. وب‌سایت‌های فروشگاهی به عملکرد قوی، قابلیت اطمینان برتر و مهم‌تر از همه به امنیت بالا نیاز دارند. این‌ها برخی از مزایای اصلی VPSها هستند که برای وب‌سایت‌های فروشگاهی به ارمغان می‌آورد.

درواقع، فروشگاه‌های آنلاین باید به سمت برنامه‌های VPS مبتنی بر Cloud بروند. Cloud VPS به کاربران مزیت اضافه‌شده از پتانسیل مقیاس‌پذیری بسیار بیشتر و همچنین قابلیت اطمینان بیشتر نسبت به VPS سنتی می‌دهد و در آن امکانات مختلفی مانند گواهی ssl، پشتیبان گیری، بهینه‌سازی سرعت و... تعبیه‌شده است.

اگرچه می‌توان هاست اشتراکی را شروع کرد و سپس به VPS رفت، این واقعاً برای فروشگاه‌های آنلاین توصیه نمی‌شود. زمانی که سایت شما در حال اجرا است و در آن هنگام مجبور به مهاجرت به میزبانی دیگری شوید می‌تواند هزینه قابل‌توجهی و احتمالاً خرابی را به همراه داشته باشد. با افزایش اندک فاکتور هزینه از میزبانی مشترک تا برنامه‌های VPS در این سناریو واقعاً منطقی نیست که میزبانی مشترک را در نظر بگیرید.

خریداران و کاربران هدف اغلب نسبت به تغییرات در محیط خرید خود حساس‌تر هستند. بهتر است بلافاصله روی وی پی اس وب‌سایت خود را مستقر کنید. در این رابطه می‌توانید از vps ایران که میزبانی و مدیریت آن‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد نیز بهره ببرید.

میزبانی VPS برای برنامه‌های وب

برنامه‌های وب یا وب اپلیکیشن ها کمی پیچیده‌تر هستند زیرا با اکثر انواع وب‌سایت‌های استاندارد متفاوت هستند. به‌طورکلی، برنامه‌های کاربردی وب به محیط‌های تخصصی نیاز دارند و نسبت به وب‌سایت‌ها منابع بیشتری را مصرف می‌کنند.

ازآنجایی‌که میزبانی VPS بسیار قابل تنظیم است، توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی وب ترس کمی دارند که ابزارهای موردنیاز آن‌ها توسط این طرح پشتیبانی نشود.

این نوع میزبانی کنترل بسیار دقیق به شما می‌دهد و قابلیت ریز مدیریت را بر روی هر چیزی در محیط VPS شما مستقر می‌کند. برنامه‌های کاربردی وب می‌توانند به مقیاس بسیار بیشتری از مقیاس‌پذیری منابع نیاز داشته باشند و تأمین منابع فوری VPS دقیقاً می‌تواند آن را فراهم کند.

میزبانی VPS برای SaaS

به روشی مشابه با برنامه‌های کاربردی وب، حساب‌های VPS برای استقرار نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) بسیار مناسب هستند. SaaS ارائه خدمات مبتنی بر وب به کاربران است و به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

استقرار SaaS اغلب نیاز به خدمات‌رسانی به کاربران زیادی دارد تا سودآور باشد. این امر هم به حجم بالایی از منابع و هم در دسترس بودن تضمین‌شده آن‌ها نیاز دارد. حتی اگر میزبانی مشترکی پیدا کنید که منابع خوبی را فراهم می‌کند، یک حساب مشکوک یا مخرب روی سرور می‌تواند منابع را از بین ببرد.

محیط ایزوله VPS منابع را برای استفاده در هر زمان تضمین می‌کند و همچنین امنیت بیشتری را برای کاربران ارائه می‌دهد. امکان سفارشی‌سازی همچنین اجرای هر چیزی که SaaS شما ممکن است برای کار کردن به آن نیاز داشته باشد ایده‌آل می‌کند.

هاست VPS برای وب‌سایت‌های شرکتی

به روشی مشابه با نحوه ارزیابی وب‌سایت‌های کوچک، وب‌سایت‌های شرکتی در این زمینه به ظرفیت کمی بهتر برای حجم ترافیک نیاز دارند. مهم‌تر از آن، آن‌ها باید در برنامه‌هایی استفاده شوند که بسیار قابل‌اعتمادتر ازآنچه میزبانی مشترک می‌تواند ارائه دهد. هاست وی پی اس معمولاً دارای ضمانت‌های آپتایم بهتری در قراردادهای سطح سرویس است.

وب‌سایت‌های شرکتی، حتی اگر فقط محتوای ثابت ساده را ارائه دهند، نمایندگی برند دیجیتال هستند. این بدان معنی است که این محتواها می‌توانند به‌عنوان بخشی از تصویر شرکت در ذهن کاربر در نظر گرفته شوند. به همین دلیل، هرگونه خرابی یا سایر بی‌نظمی‌ها در سایت‌های شرکتی می‌تواند آسیب قابل‌توجهی به برند وارد کند.

قابلیت اطمینان ارائه‌شده توسط VPSهای عامل مهمی در کاهش این خطر است. در مقایسه با تأثیر بالقوه آسیب نام تجاری، هزینه کمی بالاتر برنامه‌های VPS اهمیت چندانی ندارد.

میزبانی VPS برای وب‌سایت‌های خبری

اصطلاح وب‌سایت خبری را می‌توان به روش‌های مختلفی تفسیر کرد. بااین‌حال، برای موفقیت، وب‌سایت‌های خبری باید به‌طور مداوم به روز شوند و بتوانند حجم قابل‌توجهی از ترافیک وب را مدیریت کنند.

هر دوی این ویژگی‌ها یعنی مدیریت ترافیک و به روز بودن بخشی از توانایی سرورهای مجازی هستند. در بسیاری از موارد، برنامه‌های هاست اشتراکی از نظر حجم ترافیکی که می‌توانند مدیریت کنند، کاملاً محدود هستند. آن‌ها همچنین به‌راحتی از یک نقطه خاص مقیاس‌پذیر نیستند.

سایت‌های خبری مدرن همچنین باید نیاز رو به رشد برای رسیدگی به محتوای انواع مختلف را در نظر بگیرند. محتوای چندرسانه‌ای مانند کلیپ‌های ویدیویی و صوتی به منابع بیشتری برای مدیریت کارآمد نیاز دارد.

به لطف تکامل برنامه‌های کاربردی وب مانند سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)، وب‌سایت‌های خبری بیشتر دوباره شروع به ظهور در این سیستم‌عامل‌ها می‌کند. درحالی‌که CMS ممکن است کار را برای صاحبان سایت آسان‌تر کند، آن‌ها همچنین فشار بیشتری بر منابع میزبانی وب وارد می‌کنند.

با افزایش پیچیدگی و حجم سایت‌هایی مانند این، مسلم است که مهاجرت به میزبانی VPS ممکن است در آینده نزدیک اجتناب‌ناپذیر باشد.

میزبانی VPS برای وب‌سایت‌های آموزشی

در ظاهر، بیشتر وب‌سایت‌های آموزشی مطالب اولیه‌ای را ارائه می‌دهند که مؤسسه و کارهایی که انجام می‌دهد را پوشش می‌دهد، اما ممکن است متوجه نباشید که بسیاری از آن‌ها به‌عنوان یک پورتال در بک‌اند بسیار عمیق‌تر عمل می‌کنند.

بخش پنهان سایت‌های آموزشی اغلب جایی است که دانشجویان فعلی و کارکنان دانشگاهی می‌توانند برای دسترسی به داده‌ها و سیستم‌های محدود وارد سیستم شوند. این ممکن است شامل هر چیزی از مواد آموزشی دیجیتال گرفته تا سیستم‌های پردازش و... باشد.

این همان نقطه‌ای است که این گونه وب‌سایت‌ها به امنیت و منابع بیشتری نیاز دارند که معمولاً در برنامه‌های میزبانی مشترک یافت نمی‌شوند. به همین دلیل، وب‌سایت‌های آموزشی معمولاً بر روی برنامه‌های پیشرفته‌تری مانند میزبانی VPS میزبانی می‌شوند.

اکثر مؤسسات آموزشی همچنین دارای تیم‌های اختصاصی فناوری اطلاعات هستند که می‌توانند به‌راحتی محیط‌های وی پی اس را مدیریت کنند.

میزبانی VPS برای انجمن و وب‌سایت‌های ویکی

بررسی سایت‌های انجمن و ویکی کمی دشوارتر است و تقریباً همیشه به حجم ترافیک خلاصه می‌شود. ویکی‌های کوچک‌تر و سایت‌های اجتماعی را می‌توان در میزبانی مشترک اجرا کرد، زیرا آن‌ها نیز طیف وسیعی از گزینه‌ها را در برنامه‌های کاربردی وب قابل‌استقرار امروزی ارائه می‌دهند.

بااین‌حال، به دلیل عنصر امنیتی که ممکن است برای افراد و شرکت‌ها مهم باشد، میزبانی VPS باید به‌جای آن در نظر گرفته شود. برای مثال، این سایت‌ها ممکن است مجبور باشند مقادیر فوق‌العاده‌ای از داده‌های کاربر را مدیریت و ذخیره کنند. امنیت اضافی که VPS ارائه می‌دهد ممکن است آن را به گزینه‌ای امن‌تر تبدیل کند.

آیا می‌توانم چندین وب‌سایت را روی VPS میزبانی کنم؟

آیا می‌توانم چندین وب‌سایت را روی VPS میزبانی کنم؟

شما نه‌تنها می‌توانید چندین سایت را با حساب‌های VPS میزبانی کنید، بلکه حتی می‌توانید هر یک از آن‌ها را در محیط خود میزبانی کنید. این درجه انعطاف‌پذیری بالا یکی از مزایایی است که حساب‌های VPS ارائه می‌دهند.

آیا به VPS نیاز دارم؟

همه‌چیز به کنار، هنگامی‌که به نقطه‌ای رسیدید که به محدودیت‌های میزبانی مشترک رسید، VPS قدم منطقی بعدی شماست. میزبانی مشترک معمولاً مقیاس‌پذیری محدودی در منابع ارائه می‌دهد و هنگامی‌که به آن محدودیت‌ها رسیدید، گزینه‌های زیادی نخواهید داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها