وزیر علوم:

۳۵ درصد محصولات علمی کشور با مشارکت بین‌المللی تولید می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون ۳۵ درصد محصولات علمی کشور با مشارکت بین المللی تولید می شود که این رقم نشانگر آن است که ایران در زمینه دیپلماسی علمی گامهای بزرگی برداشته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون ۳۵ درصد محصولات علمی کشور با مشارکت بین المللی تولید می شود که این رقم نشانگر آن است که ایران در زمینه دیپلماسی علمی گامهای بزرگی برداشته است.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۷۶
 خراسان رضوی - جام جم آنلاین- محمدعلی زلفی گل  در پنجاه و هشتمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در وزارت علوم پنج اولویت را مد نظر داریم که یکی از آنها مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری است.وی ادامه داد:آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند و همچنین نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد فناور و نوآورپرور و تولید خدمت و ثروت و سرمایه از دانش از دیگر اولویت‌های وزارت علوم است که دنبال می‌ شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:اگر مقدور باشد دانشگاه‌ها با مراکز فنی و حرفه ای همکاری کنند تا دانشجویان با گذراندن دوره‌های آموزشی بتوانند مهارتهای مختلف را فرا بگیرند.
زلفی گل افزود: برای فرزندان مردم وقت بگذاریم و با آنها مثل فرزندان خود رفتار کنیم چون از هر دست بدهیم از همان دست می‌گیریم.آموزش در دانشگاه، یک اصل است. نوع برخورد و اخلاق با دانشجویان هم در آموزش مهم است. مدیران و معاونان آموزشی باید تلاش کنند که دانشجویی که مشکلی داشته و نتوانسته درس بخواند مشکلاتش حل شود.
وی ادامه داد: همچنین به جای این که رشته های متعدد ایجاد بکنیم هر دانشگاه بنا به تخصص و تعداد استادانی که در اختیار دارد واحدهای تخصصی در هر رشته بگذراند و در تاسیس رشته های جدید باید مواظب بود که بدون حساب و کتاب نباشد و طوری نشود که دانشجو بعد از دانش آموختگی دچار مشکل شود و مدرک که گرفت هر جا برود بگویند این رشته مورد قبول نیست و نفرین آنها پشت سر ما قرار گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که بحث اقلیم آموزشی سه رکن اصلی دارد افزود: یاددهنده، یادگیرنده و محتوای درسی این سه رکن هستند و برای تحول باید برای همه آنها برنامه داشت.
زلفی گل افزود: معلمی یک تخصص است و باید برای اساتید تازه استخدام، شرایطی ایجاد کرد تا دوره آموزشی منش استادی را طی کنند،قوانین و مقررات آموزشی را بدانند و شیوه تدریس در تراز معلم انقلاب اسلامی را بیاموزند و اگر می‌خواهیم دانشجویی را که تحویل جامعه می دهیم پاسخگو باشد ابتدا باید استاد به دانشجو پاسخگو باشد.
وی اضافه کرد: سند دانشگاه اسلامی کارشناسی و عملیاتی است و مدیران دانشگاهها باید حتما آن را مطالعه کنند.
وزیر علوم گفت: ۲ دیدگاه در آموزش عالی است که یکی معتقد است دانشگاه محل آموزش و پژوهش است و تغذیه و رفاه دانشجویان ربطی به ما ندارد و دیدگاه دیگر معتقد است که خوابگاه و غذای دانشجو نیز به دانشگاه ارتباط دارد  که ما این دیدگاه را قبول داریم.
زلفی گل افزود: با تامین غذا و خوابگاه‌ و با انجام فوق برنامه اثرگذار می توان نیروی انسانی تراز انقلاب تربیت کرد.
پنجاه و هشتمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی کشور دیروز در در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و عصر امروز پایان یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها