گزارشی از تغییر روش مجرمان برای خالی کردن حساب‌ها

تله اسکیمری برای کارت‌های بانکی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از دستگیری ۲ نفر که با روش اسکیمر بیش از پنج میلیارد ریال از ۲۵ شهروند کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مال باختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید حیوانات خانگی از یک فروشگاه در نقطه ای از تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمان تحت پوشش کارگران یک مغازه بزرگ فروش حیوانات خانگی در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مال باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان کردند.

تخلیه حساب بانکی با فریب فروش حیوانات خانگی

به گفته وی، با بررسی های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر دو مجرم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکیان پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۲۸ نفر از شهروندان با این روش به ارزش ریالی بیش از پنج میلیارد ریال اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

وی ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: پلیس تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها