رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:

سند چشم‌انداز پیشرفت شهر هرچه سریع‌تر آماده شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هزینه اخذ شده از شرکت‌های جمع‌آوری زباله خشک در راستای آموزش شهروندی و تولید کمتر زباله صرف خواهد شد، گفت: اقداماتی برای درآمدزایی از طلای کثیف در همدان انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۶۷۲۳۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سعید نظری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون بند۲۰ درخصوص ساماندهی پسماند، اظهار کرد: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون در دفتر مدیریت سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برگزار شد.
وی با بیان اینکه نحوه ساماندهی جمع‌آورری زباله‌های خشک و راه‌اندازی دو اپلیکیشن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این اپلیکیشن‌ها انحصاری نبوده و شهروندان با تفکیک زباله‌های خشک خود، آنها را با دریافت هزینه در اختیار شرکت‌های ارائه دهنده اپلیکیشن قرار می‌دهند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از مزیت‌های این اقدام مدیریت و نظارت کل این سامانه‌ها از طریق سازمان پسماند بوده و میزان تحویل زباله هر شهروند مشخص می‌شود.
نظری با تأکید بر اینکه با تفکیک از مبداء بازیافت بسیار خوبی توسط شرکت‌ها انجام خواهد شد، افزود: زیرساخت‌ها به این منظور فراهم شده و پس از جمع‌آوری زباله‌های تفکیکی توسط شرکت‌ها به مراکز مربوطه تحویل داده خواهد شد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در مرحله اول شهرداری از این شرکت‌ها هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد و پس از حصول سودآوری شرکت‌ها، مقدار ناچیز هزینه اخذ شده از شرکت‌ها نیز در راستای آموزش شهروندی و تولید کمتر زباله صرف خواهد شد.
نظری با بیان اینکه باید با آموزش‌ها فرهنگ تولید کمترین زباله را در بین شهروندان ترویج کنیم، ادامه داد: زباله یک سرمایه ملی است که در تمام دنیا به عنوان طلای کثیف شناخته شده است.
وی با اشاره به انجام اقداماتی برای درآمدزایی از طلای کثیف در همدان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تولید زباله کمتر و بازیافت همان میزان کم زباله نیز توسعه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها