یک منبع سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» مدعی نزدیک بودن انتقال قدرت در عربستان سعودی شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۴۴
به گزارش جام جم آنلاین، منبعی سعودی در واکنش به حضور شاهزاده «عبدالعزیز بن احمد» در سفر هیأت «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی به امارات برای تسلیت به خانواده آل نهیان بابت درگذشت «خلیفه بن زاید» رئیس سابق امارات گفت، انتقال قدرت در عربستان سعودی نزدیک شده است.

عبدالعزیز بن احمد بزرگترین فرزند احمد بن عبدالعزیز برادر زندانی شاه کنونی سعودی «سلمان بن عبدالعزیز» است.

در ادامه این گزارش آمده، علیرغم آنکه عبدالعزیز بن احمد در حال حاضر هیچ منصب رسمی ندارد، اما رسانه‌های سعودی نام وی را در سرلیست همراهان محمد بن سلمان در سفر به امارات قرار دادند. حضور وی در لیست محمد بن سلمان برای سفر مذکور غافلگیرکننده بود و کارشناسان صحنه سیاسی عربستان معتقدند که این اقدام، سیگنالی از سوی حاکم فعلی برای وحدت خانواده است.

این منبع سعودی که به دلیل حساسیت موضوع نخواسته نامش فاش شود، به رویترز گفت، حضور عبدالعزیز بن احمد در کنار، ولی عهد سعودی در ابوظبی پیامی قوی به افکار عمومی در داخل و خارج است خصوصا آنکه انتقال قدرت نزدیک است.

چندی پیش نیز یک روزنامه لبنانی به همین موضوع پرداخت و نوشت، عربستان سعودی در این روز‌ها در مرحله حساسی قرار دارد؛ مرحله‌ای که در جریان آن به دنبال یک نقش جدید در جهانی متغیر است و دیگر روابط با واشنگتن برای ضمانت امنیت این نظام کافی نیست، آن هم در شرایطی که این کشور در آستانه انتقال قدرت از نسل فرزندان عبدالعزیز به نسل نوادگان او قرار گرفته است.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها