مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها و طرح های جدید جهت دستیابی به الگوهای نوین و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۵۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه پوشاک و همچنین فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه را از اهداف دیگر این جشنواره برشمرد و گفت: چهارمین جشنواره مد و لباس استان تیرماه ۱۴۰۱ در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: بخش اصلی جشنواره شامل سه محور در حوزه طراحی مانتو اجتماع بانوان، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی و طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی به همراه سرپوش مناسب است.

وی بخش ویژه جشنواره را هم مختص طراحی چادر و مقنعه عنوان کرد و گفت: توجه به عناصر بومی و حوزه های فرهنگ استان مطابق با ارزش های اسلامی، استفاده از الگوها و سبک های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه های چند رنگ بومی و ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع دستی و مواد اولیه این صنایع در طرح لباس ها؛ از جمله مواردی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار بگیرد.

ویژه با تاکید بر اینکه جشنواره به صورت استانی برگزار می شود و کلیه شرکت کنندگان باید بومی استان همدان باشند، تصریح کرد: دانشجویان غیربومی رشته های هنری با تایید دانشگاه مربوطه، از این محدودیت مستثنی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مراجعه کنند، آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه را ۳۰ خردادماه اعلام کرد و گفت: آیین گشایش و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها