رییس پلیس فتا البرز از مردم خواست فریب پیامک جعلی در خصوص قطع یارانه معیشتی و ثبت نام جاماندگان یارانه را نخورند
کد خبر: ۱۳۶۵۸۵۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

سرهنگ «رسول جلیلیان» گفت: با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف مالی کشور و عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلام شده، شیادان فضای سایبری با ترفند‌هایی مانند ثبت نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران و ثبت نام جاماندگان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس فتا البرز اضافه کرد: کلاهبرداران مجازی با ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری دور از ذهن نخواهد بود.
جلیلیان افزود: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بانک‌ها درخصوص جلوگیری از ترفند‌های یارانه می‌کنند که مردم باید برای پیشگیری ازهرگونه جرم هوشیار باشند.
او اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آن‌ها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.
به گفته جلیلیان، چنانچه مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سود جو وکلاهبردار قرار داده‌اند، سریعاً رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و برای فعال سازی رمز‌های یک بار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.
رییس پلیس فتا البرز گفت: کاربران که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.
او تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها