همزمان با سفر اخیر ریاست جمهور و هیات دولت به مشهد 5 هزار میلیاردتومان به ایجاد ، بازسازی ، نوسازی و احیاء شبکه آب و فاضلاب مشهد مصوب و درنظر گرفته شده است .
همزمان با سفر اخیر ریاست جمهور و هیات دولت به مشهد 5 هزار میلیاردتومان به ایجاد ، بازسازی ، نوسازی و احیاء شبکه آب و فاضلاب مشهد مصوب و درنظر گرفته شده است .
کد خبر: ۱۳۶۳۷۴۰
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به تصویب اعتبارات دولتی به شبکه آب و فاضلاب مشهد گفت، در صورت اختصاص فایناس از سوی سازمان سرمایه گذاری وزارت نیرو امید آن داریم در بخش تصفیه خانه ها با اعتبارات دولتی هرچه سریعتر باقی مانده شبکه فاضلاب مشهد را نیز اجرا کنیم .
حسین اسماعیلیان اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب مشهد در افق سال ١۴٢٠ باید حدود ٨١۴ هزار متر مکعب افزایش یابد و این در حالی است که ساخت هر متر مکعب تصفیه خانه فاضلاب ١٠ میلیون تومان به منظور اجرا نیاز دارد و این در حالی است که کل اعتبار دولتی برای احداث تصفیه خانه در سال حدود ٢٠ میلیارد تومان است ،از این رو  نمی توان با این اعتبارات طرحهای تصفیه خانه فاضلاب به صورت کامل اجرا کرد.
وی در ادامه  به مشکل رهاسازی فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اشاره داشت و بیان کرد،: قرارداد ساخت تصفیه خانه طبرسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با ظرفیت ٧٠ هزار متر مکعب در شبانه روز در طبرسی شمالی منعقد شده است و از خرداد ماه عملیات اجرایی ساخت این تصفیه خانه آغاز می شود تا با ساخت آن مشکلات مردم این مناطق حل شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص هدرفت آب نیز گفت: در مشهد ٢١ پهنه فشاری وجود دارد و میزان هدررفت آب در شبکه ها ناشی از فرسودگی شبکه حدود ٩ درصد است که کمتر از میانگین کشوری است.
اسماعیلیان درباره انشعابات غیرمجاز نیز اظهار کرد: سال گذشته با ورود دستگاه های نظارتی و قضایی و با هدف‌گذاری شرکت آبفا ١٠ هزار انشعاب غیرمجاز در مشهد به ویژه در حاشیه شهر تعیین تکلیف شد و سعی بر حل مشکل مردم است تا انشعابات، قانونی شود.
وی ادامه داد:برخی انشعابات غیرمجاز نیز مربوط به باغ- ویلاهاست که با این انشعابات با تعیین جرایم سنگین، برخورد قانونی می شود و در نهایت جمع آوری می شوند اما متاسفانه بیشتر انشعابات غیرمجاز در باغ - ویلاها متعلق به کارکنان دستگاه های اجرایی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها