استانبول یکی از بهترین شهرهای خارجی است که در نزدیکی ایران واقع شده است است. این شهر همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۹۶
 
در استانبول سوئیت رزرو کنیم یا هتل؟
 
 
به همین دلیل در تمامی طول سال گردشگران بلیط هواپیما خریداری کرده، هتل های استانبول را رزرو می‌کنند و چهار دهه است که این شهر در صدر مکا‌ن‌های محبوب گردشگری از نظر ایرانیان قرار گرفته است.

دلایل زیادی وجود دارد که سبب محبوبیت این شهر شده است. یکی از آن دلایل این است که ایرانیان برای سفر به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه به ویزا نیاز ندارند. علاوه‌بر این استانبول شهری مدرن در عین حال تاریخی هم هست. زیرا این شهر پیشینه تاریخی کهنی دارد و آثار باستانی و گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. از مهمترین دلایل محبوبیت این شهر می‌توان به ارزان‌تر بودن آن نسبت به دیگر سفرهای خارجی اشاره کرد.

هر بازه قیمتی که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید به این شهر سفر کنید. از نحوه سفر به این شهر گرفته تا تور استانبول و اقامتگاه در این شهر، همگی بسیار متنوع هستند و با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

اگر قصد دارید به این شهر دیدنی سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی این موضوع که در استانبول سوئیت رزرو کنیم یا هتل؟ می‌پردازیم.
 
تعریف هتل

هتل اقامتگاهی است که از مجموعه‌ای از اتاق‌ها تشکیل شده است. این اتاق‌ها امکانات مختلفی دارند اما همچون یک خانه مسکونی نسیتند. هتل قابلیت رزرو به مدت طولانی را ندارد و معمولاً برای سفرهای چند روزه از هتل استفاده می‌شود. هتل دارای یک بخش پذیرش و تعدادی خدمه است که در طول سفر به مسافران خدماتی ارائه می‌کنند. هتل‌ها براساس ستاره‌هایی که به آن‌ها عطا می‌شود، درجه بندی می‌شوند.

 
در استانبول سوئیت رزرو کنیم یا هتل؟

تعریف سوئیت

سوئیت (Suite) به واحدی از یک آپارتمان یا یک خانه گفته می‌شود که شامل بخش‌های مختلفی همچون یک خانه است. این سوئیت بسته به ابعادی که دارد، به یک خانواده چند نفره یا یک فرد اجاره داده می‌شود. سوئیت شامل پذیرایی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، اتاق و ... است. سوئیت را می‌توان به مدت طولانی‌تری نسبت به هتل اجاره کرد.
 


رزرو هتل در استانبول

 

می‌توان گفت پس از خرید بلیط چارتر هواپیما مهم‌ترین نکته رزرو اقامتگاه و هتل است. خوشبختانه استانبول هتل‌های بسیار متنوعی دارد و برای تمامی افراد مناسب هستند.

اگر بخواهید سراغ هتل‌های لوکس بروید، باید هزینه‌های بیشتری را در نظر بگیرید. اما هتل‌های ۲ و ۳ ستاره از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. هتل‌های ۲ ستاره معمولاً امکاناتی همچون اینترنت، صبحانه و کافی شاپ دارند و همچنین بیشتر آن‌ها دارای پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی و سونا هستند. اما هتل‌های لوکس‌تر امکانات بیشتری همچون خشکشویی، رستوران، سالن ورزش، خدمات اتاق، استخر، اتاق ماساژ و ... دارند.

به عنوان مثال هتل‌های زیر از هتل‌های ارزان قیمت استانبول هستند.

·        هتل گالا لایف

·        هتل اوشن ۷

·        هتل اصلان

·        هتل اپریکات

·        هتل اینتر استانبول

·        هتل سرنا

·        هتل سنترال

·        هتل فاوی

·        هتل آرارات
 


اجاره سوئیت در استانبول


استانبول شهری بزرگ است که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. به همین دلیل مراکز اقامتی بسیار زیادی نیز دارد که تمامی گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. یکی از این مراکز اقامتی مقرون بصرفه در استانبول، سوئیت‌هایی هستند که با امکانات و ویژگی‌های مختلف در جاهای مختلف استانبول واقع شده‌اند.
 
 
در استانبول سوئیت رزرو کنیم یا هتل؟
 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که همیشه قیمت سوئیت ارزان‌تر از هتل است. در صورتیکه همیشه اینطور نیست. خانه‌هایی که آشپزخانه مجهز دارند، کرایه آن‌ها ممکن است از هتل‌های ساده بیشتر باشد.

قیمت اجاره سوئیت در استانبول به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

·        به عنوان مثال موقعیت قرارگیری، نزدیکی به مراکز خرید، نزدیکی به جاهای دیدنی استانبول از مهمترین مواردی هستند که پیش از رزرو سوئیت باید در نظر بگیرید. مطمئن شوید که سوئیت به ایستگاه تاکسی، اتوبوس یا مترو نزدیک باشد تا هزینه‌های شما برای جابه‌جایی بیشتر نشود.

·        تمیزی ملک به خصوص در دوران کرونا موضوع مهمی است که اگر خانوادگی سفر می‌کنید باید بیشتر به آن توجه کنید. سوئیت‌های تمیز قیمت بیشتری دارند. برخی از سوئیت‌ها حمام و سرویس مجزا ندارند و باید به صورت اشتراکی با سایر اتاق‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

·        ابعاد و اندازه اتاق از دیگر مواردی است که در قیمت سوئیت اثرگذار است. طبیعتاً سوئیت‌های بزرگتر گران‌تر هستند. تعداد همسفران خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به رزرو سوئیت کنید.

·        امنیت سوئیت را می‌توان مهمترین نکته در اجاره اتاق دانست. محله‌ای که سوئیت در آن قرار گرفته است می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی درباره امنیت سوئیت به شما بدهد.

·        امکانات و خدمات سوئیت می‌تواند برروی قیمت سوئیت اثرگذار باشد. برخی از سوئیت‌ها در یک شهرک هستند و امنیت آن بیشتر است. برخی دیگر خدماتی همچون تمیز کردن اتاق ارائه می‌دهند. برخی دیگر نیز باشگاه ورزشی، استخرو ... دارند.

به طور کلی اجاره سوئیت در غرب استانبول برای یک نفر از روزی ۳۰۰ لیر شروع می‌شود. این قیمت برای سوئیت‌های تمیز و مجهز بالاتر می‌رود.
 

رزرو هتل یا اجاره سوئیت؟

·        یکی از دلایلی که سبب می‌شود، سوئیت از هتل برتر باشد، هزینه نهایی آن است. اغلب سوئیت‌ها از هتل‌ها ارزان‌تر هستند. این قیمت بین سایر اعضا نیز تقسیم می‌شود. در هتل به ازای هر فرد، قیمت کرایه نیز به صورت صعودی بالا می‌رود. اما در سوئیت هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، هزینه کرایه بین افراد بیشتری تقسیم می‌شود.

 
در استانبول سوئیت رزرو کنیم یا هتل؟
 

·        اقامت در سوئیت‌های ارزان برای مدت کوتاه بسیار مناسب است اما برای اقامت طولانی مدت ایده آل نیست. زیرا ممکن است محل سوئیت‌هایی که ارزان‌تر هستند، برای زندگی و اقامت طولانی مناسب نباشند. به همین دلیل بهتر است از هتل آپارتمان‌های ارزان یا سوئیت‌های گران‌تر جهت اقامت طولانی مدت استفاده کنید زیرا آن‌ها دارای نگهبانی و امنیت بیشتری هستند.

·        اگر وقت زیادی در سفر ندارید و یا سفر شما کاری است، هتل برای شما گزینه بهتری است. زیرا در سوئیت باید خودتان آشپزی کنید و یا به رستوران در خارج از سوئیت بروید که این ممکن است وقت شما را تا حد زیادی تلف کند. اما در هتل، رستوران وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و یا از خدمتکاران هتل بخواهید آن را به اتاق شما بیاورند.

·        در سوئیت آزادی عمل بیشتری دارید. این اتاق‌ها اختصاصی هستند و می‎توانید در آن کاملاً راحت باشید اما قوانین و مقررات هتل کمی سخت‌تر است و ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد.

·        اگر بهداشت و نظافت اتاق برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، هتل گزینه مناسب‌تری برای شما است. در اغلب هتل‌ها حتی هتل‌های دو ستاره، پرسنل هرروز اتاق را نظافت کرده و ملحفه و حوله تمیز در اتاق می‌گذارند. اما سوئیت‌ها این ویژگی را ندارند و نظافت آن برعهده خودتان است.

·        اگر تعداد شما بیشتر از ۴ نفر است، سوئیت پیشنهاد بسیار خوبی برای شما است. با افزایش تعداد نفرات در هتل، قیمت بسیار بالا می‌رود. می‌توانید با چک کردن لینک https://safarmarket.com/hotels از قیمت‌های به روز هتل در استانبول مطلع شوید و برای کاهش هزینه‌ها در سفر از بلیط هواپیما ارزان و سوئیت برای اقامت استفاده کنید. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها