تور ترکیه جزو تورهای خارجی با قیمت مناسب است که طرفداران بسیاری در ایران دارد. همه‌ساله هزاران گردشگر ایران را به مقصد ترکیه ترک می‌کنند؛ اما ترکیه فقط یک شهر توریستی ندارد.
کد خبر: ۱۳۵۵۰۹۰
 
 
مقایسه دو شهر آنتالیا و استانبول
 

شما باید بین کوش آداسی، استانبول، آنتالیا، آنکارا، وان، قونیه و ... یکی را انتخاب کنید. انتخاب بین شهرهای مختلف ترکیه بسیار دشوار است و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از تمامی شهرهای دیدنی این کشور دیدن کنید؛ اما اگر در حال حاضر به دو راهی بین آنتالیا و استانبول رسیده‌اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا تفاوت اساسی بین این دو شهر را بهتر بشناسید.

مقایسه از نظر آب‌وهوا

به‌صورت کلی می‌توان گفت استانبول زمستان‌هایی معتدل و نسبتاً سرد و تابستان‌هایی گرم و شرجی است. در این شهر بارش باران به‌صورت پراکنده رخ می‌دهد؛ اما معمولاً خبری از بارش برف در استانبول نیست. دمای هوا معمولاً در طول سال بین 15 تا 23 درجه متغیر است. تابستان یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سفر به استانبول محسوب می‌شود. در این فصل امکان استفاده از تفریحات آبی متعدد وجود دارد. البته باید بدانید که امکان فروردین، اردیبهشت، شهریور و مهر بهترین آب و هوای استانبول را می‌توانید تجربه کنید.

آنتالیا نیز یک شهر ساحلی است. در این شهر نیز بارش باران به‌صورت پراکنده رخ می‌دهد. فصل تابستان هوای آنتالیا به شدت گرم می‌شود. البته در این فصل گرمای هوا باعث می‌شود تا بازار تفریحات آبی نیز حسابی گرم شود. تور ترکی به آنتالیا و استانبول هر دو در فصل تابستان بسیار پرطرفدار می‌شوند. البته باید بدانید که از نظر آب‌وهوا، فروردین و اردیبهشت بهترین زمان سفر به آنتالیا محسوب می‌شود. مخصوصاً ایام عید نوروز هوای این شهر بسیار مناسب است برای سفر نوروزی جان می‌دهد.

مقایسه از نظر مخارج سفر
 
 
مقایسه دو شهر آنتالیا و استانبول

در حقیقت باید بدانید که از نظر مخارج سفر، تفاوت چندانی بین این دو شهر وجود ندارد. تورهای استانبول و تورهای آنتالیا هر دو تقریباً یک قیمت دارند. قیمت هتل ، هزینه حمل و نقل، هزینه خوراک، تفریح و ... در استانبول و آنتالیا تقریباً یکسان است. البته با توجه به اینکه در استانبول جاذبه‌های تاریخی متعدد وجود دارند، باید هزینه‌ای را به‌عنوان ورودی کنار بگذارید. به غیر از این مورد، در سایر موارد تفاوتی بین این دو شهر از نظر مخارج وجود ندارد.

مقایسه از نظر نوع تفریح

تور ترکیه به مقصد آنتالیا  و استانبول هر دو بسیار پرطرفدار هستند. در حقیقت از نظر تعداد مسافران، هر دو با هم در رقابت بسیار نزدیک هستند. حال سؤال اینجاست که از نظر تفریح، کدام یک برای سفر بهتر هستند؟ باید بدانید که نوع و جنس تفریح در این دو شهر با هم تفاوت دارند.

برای مثال کسانی که بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی علاقه‌مند باشند، عاشق شهر زیبای استانبول خواهند شد. البته برای تفریح در استانبول، باید یک جفت کفش مخصوص پیاده‌روی به پا کنید، از ابتدای صبح بیرون بزنید و ساعات آخر شب خسته بعد از کلی بازدید به هتل بازگردید. اگر چنین نوعی از سفر را می‌پسنید، قطعاً عاشق استانبول خواهید شد.
در عین حال گاهی شاید دلتان بخواهد که فقط برای استراحت به سفر بروید. افرادی که ترجیح می‌دهند از هتل تا حد امکان خارج نشوند و فقط در هتل از ساحل اختصاصی لذت ببرند و آفتاب بگیرند، بهتر است آنتالیا را برای سفر خود انتخاب کنند. سفر به آنتالیا سفری آرام و تفریحی محسوب می‌شود. آنتالیا شهر کوچکی است. پس می‌توانید بیشتر وقت خود را در هتل بمانید و از ساحل اختصاصی و تفریحات داخل مجموعه هتل لذت ببرید. اگر بخواهیم با شهرهای داخلی کشور یک مقایسه ساده انجام دهیم، استانبول را می‌توان شیراز یا اصفهان و آنتالیا را کیش یا رامسر دانست.

مقایسه از نظر مراکز خرید
 
مقایسه دو شهر آنتالیا و استانبول

آنتالیا یک شهر کوچک ساحلی است. در این شهر مراکز خرید متعددی وجود دارند؛ اما به‌هیچ‌وجه تعداد آن‌ها به پای مراکز خرید استانبول نمی‌رسد. اگر به‌دنبال خرید هستید، بهتر است مستقیم به استانبول سفر کنید. معمولاً مسافرانی هستند که سالی یک الی دو برای برخی خرید یک سال خود عازم استانبول می‌شوند.

مخصوصاً اگر در دی ماه مصادف با ژانویه عازم استانبول شوید، می‌توانید از تخفیفات شگفت‌انگیز و جشنواره‌های مختلف نیز بهره‌مند شوید. همچنین باید بدانید که قیمت اجناس معمولاً در آنتالیا تا حدودی از استانبول بیشتر است. در نتیجه سفر به آنتالیا برای خرید اصلاً توصیه نمی‌شود.

در نهایت برای جمع‌بندی باید بگوییم که استانبول یک شهر تاریخی با جاذبه‌های متعدد باستانی و فرهنگی است. در  عین حال آنتالیا یک شهر ساحلی محسوب می‌شود که برای تفریح و استراحت آن را طراحی کرده‌اند. اگر به‌دنبال تفریح، خوش‌گذرانی و استراحت در هتل هستید، آنتالیا برای شما بهترین گزینه محسوب می‌شود. در عین حال اگر برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و همچنین خرید قصد شرکت در تور ترکیه را دارید، بهتر است راهی استانبول شوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها