امام جمعه ساوه گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری منوط به شجاعت مدیران در انجام کارهای بزرگ است و مجلس نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.
امام جمعه ساوه گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری منوط به شجاعت مدیران در انجام کارهای بزرگ است و مجلس نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۶۲۳۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ساوه حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، افزود: ایران دارای بهترین منابع خدادادی و سرمایه‌های انسانی از جمله جوانان انقلابی توانمندی است که با تلفیق درست آنها می توان اهداف توسعه بخش را محقق کرد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور در بخش مدیریت نهفته است و اگر انقلابیون را کنار بگذاریم و امور را به افراد دارای ضعف مدیریت و اهل اختلاس بسپاریم، بدون شک جامعه و اقتصاد ما مقاوم نخواهد شد.

امام جمعه ساوه تاکید کرد: اگر مدیران ارشد ما از انجام کارهای بزرگ بترسند و در سایه حرکت کنند، مشکلی حل نخواهد شد، بنابراین مدیران باید کارهای بزرگ را با شجاعت و شفافیت انجام دهند و قانونگذاران و نهادهای نظارتی نیز لازم است که باید حمایت کنند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود. 

وی در ادامه به تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام پرداخت و افزود: معظم‌له در این نشست به نکات کلیدی، کاربردی و راهبردی اشاره کردند که اجرای آنها کشور را به سرمنزل مقصود می رساند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: لزوم جدی‌‏تر شدن مدیریت‏ و برنامه‌‏ریزی‌‏ها برای مقابله با مشکلات اقتصادی و در دستور کار قرار دادن رفع آنها به صورت جدی، درمان بیماری‌‏های اقتصاد کشور، اصلاح ساختاری بودجه و نظام بانکی، مدیریت شجاعانه، جهادی و همراه با اشراف میدانی بر مشکلات‏ از جمله راهکارهای رهبر انقلاب برای دولتمردان و در راستای مقابله با توطئه های آمریکا بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر ضرورت نداشتن انفعال در برابر دشمن و شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج، استفاده از ظرفیت وسیع مردمی را به‌عنوان اهرم‌های موثر مورد تاکید قرار دادند.

 امام جمعه ساوه افزود: رفع موانع رونق تولید به‌‏عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات کشور، اعتماد به جوانان، رفع نیاز واحدهای تولیدی تعطیل شده‏، تلاش برنامه‏‌ریزی شده و بی‏ وقفه برای خودکفایی به‏‌ویژه در زمینه‏ کشاورزی، سهولت کسب‏ و کار و استفاده از خلاقیت نیروی انسانی کشور در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دیگر مواردی بود که رهبر معظم انقلاب خواستار توجه سه قوه کشور و اجرایی کردن آنها شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها