طرح آبیاری مکانیزه در ۱۵ روستای فیروزکوه رو به اتمام است

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت:طرح ذخیره آب برای آبیاری مکانیزه در ۱۵ روستای این شهرستان مراحل پایانی را طی می‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۱۰۷۸

 

به گزارش جام جم آنلاین تهران،ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: طرح ذخیره آب در مخازن ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمکعبی برای آبیاری مکانیزه در ۱۵ روستای این شهرستان مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی افزود : سیاست دولت برای آب روستایی در بخش آشامیدنی و کشاورزی بحث تاکید بر مکانیزه شدن است و طرح آبیاری یکپارچه را به صورت غرقابی و سنتی با هدف بهره وری بالا و صرفه جویی در مصرف آب در روستاهای دهستان پشتکوه را در دست اقدام و اجرا داریم.

نماینده عالی دولت درشهرستان فیروزکوه با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای صرفه جویی در مصرف آب ، اظهار داشت: کاهش هدر رفت آب با تغییراتی در شیوه آبیاری را در پنج روستا طی سالهای گذشته اجرا کردیم و در سال جدید برای آبیاری مکانیزه ۲ هزار هکتار از اراضی پشتکوه برنامه ریزی شده است.

مهری با اشاره به راه اندازی نهضت آبیاری نوین، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از منابع و ظرفیت های مالی که دولت از محل ۸۵ درصد قانون آبیاری نوین یکپارچه در نظرگرفته و استفاده از ظرفیت مشارکت مردم و خیران در روستاهای بخش ارجمند و مرکزی این شهرستان هضت آبیاری نوین را راه اندازی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از نظر منابع آبی غنی هستیم اما با توجه به کاهش نزولات جوی وضعیت منابع آبی را با بهره گیری از شیوه آبیاری نوین مدیریت می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها