قلعه‌نویی: از سازمان لیگ گفتند «بانیاما» مشکلی ندارد

بحران گابنی لیگ برتر

با گذشت بیش از سه ماه از صدور رأی تخلف باشگاه گل‌گهر از سوی کمیته انضباطی، همچنان وضعیت شناسایی جاعلان مدارک بازیکن گابنی باشگاه سیرجانی مشخص نشده است.
کد خبر: ۱۳۶۰۴۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در تاریخ 25 آذر ماه 1400، در حکمی باشگاه گل‌گهر را به دلیل استفاده از یک بازیکن غیرمجاز به نام «اریک بابو بانیاما بوکوم» در سه دیدار مقابل سپاهان، استقلال و پیکان با نتیجه 3 بر صفر بازنده اعلام کرد.

در بند پایانی حکم صادرشده از سوی کمیته انضباطی در تاریخ مذکور ، تأکید شده بود «پرونده در خصوص شناسایی و اتخاذ تصمیم نسبت به جاعل و سایر اشخاص مرتبط مفتوح خواهد بود». در همین زمینه با وجود تأکید کمیته انضباطی و اظهارات برخی از مسئولان، با گذشت 110 روز از صدور رأی کسر امتیاز از گل‌گهر، هنوز تکلیف ابعاد مختلف این پرونده و شناسایی جاعلان مدارک بازیکن گابنی گل‌گهر مشخص نشده است.

یک منبع آگاه درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: هنوز پلیس فتا جاعل پرونده گل‌گهر را پیدا نکرده است. این داستان کمی پیچیده است و هر زمانی جاعل پیدا شود به آن رسیدگی خواهد شد. اگر هم شخص جعل‌کننده در نهایت پیدا نشود، طبق قانون اصل جعل بر عهده باشگاه خواهد بود و بر همین اساس نیز باشگاه گل‌گهر جریمه خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید منتظر شناسایی جاعل مدارک از سوی پلیس فتا بود، گفت: فعلاً یک بازه زمانی برای پرونده در نظر گرفته شده و این پرونده باز است. پیش از تعطیلات سال نو نیز آخرین مکاتبات با پلیس فتا انجام شده است و باید ببینیم جواب پلیس فتا چه خواهد بود. اگر پرونده نیاز به زمان داشته باشد همچنان باید منتظر بمانیم تا جاعل موردنظر شناسایی شود و در غیر اینصورت باشگاه متخلف جریمه خواهد شد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فردا (دوشنبه) اولین جلسه خود در سال 1401 را برگزار خواهد کرد و شنیده می‌شود یکی از موارد مورد بحث در جلسه فردا، بررسی مجدد پرونده جعل مدارک بازیکن گابنی باشگاه گل‌گهر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها