استاندار بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" خاطر نشان کرد: استان بوشهر یک استان صنعتی است و ۷۴ درصد گاز کشور از طریق این استان تامین می‌شود‌ و برای تحقق شعار سال از همه توان موجود بهره می‌بریم
کد خبر: ۱۳۶۰۴۵۵

بوشهر یک استان صنعتی است

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده با اشاره به استقبال مهمانان نوروزی از استان بوشهر اظهار داشت: به یمن قدوم مهمانان نوروزی در استان، وضعیت گردشگری استان در سال جدید رشد محسوسی داشته و امیدوارم این روند تداوم یابد.

وی با بیان اینکه منطقه دلارام در بخش دلوار از مناطق زیبای گردشگری در کنار ساحل خلیج همیشه فارس است افزود: روزی استعمارگران انگلیسی آمدند تا این منطقه را تصاحب کنند ولی شهید رئیس‌علی دلواری و همرزمانش ایستادگی کردند و شکست سختی به انگلیسی‌ها تحمل کردند.

استاندار بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" خاطر نشان کرد: استان بوشهر یک استان صنعتی است و ۷۴ درصد گاز کشور از طریق این استان تامین می‌شود‌ و برای تحقق شعار سال از همه توان موجود بهره می‌بریم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به خوبی در جنوب استان شکل گرفته و ظرفیت مناسبی برای شرکت‌‌های دانش بنیان و تولید کالاها و ابزار مصرفی فراهم کرده است.

وی افزود: این صنعت به کالاهایی نیاز دارند که آنها را سرپا نگه دارند و شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در این مسیر دارند.

 استاندار بوشهر از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان از لحاظ کمی و کیفی توسعه می‌یابند و به سمت صنعت نفت و گاز و پتروشیمی سوق داده می‌شوند.

محمدی‌زاده ابراز داشت: در چند سال اخیر از حوزه تولید غفلت شده بود و خیلی از واحدها، نیمه‌فعال و تعطیل بودند و در سال ۱۴۰۱ برای رونق تولید در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی به ظرفیت‌های کشاورزی و شیلات استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد از تولید میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود یعنی از مجموع ۵۰ هزار تن میگوی کشور ۲۸ هزار تن در استان بوشهر تولید می‌شود.

 استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: همچنین ۱۶۵ هزار تن خرما و ۷۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل نیز در استان بوشهر تولید می‌شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر گسترش ظرفیت تولید در کشاورزی استان اظهار داشت: توسعه سایت‌های پرورش میگو و راه‌اندازی صنایع فرآوری برای خرما نیز در دستور کار است و بدون تردید گامی در راستای بهبود وضعیت اشتغال است.

وی خواستار پرهیز از خام‌فروشی محصولات شد و گفت: در صادرات صنعتی و کشاورزی، خام‌فروشی می‌کنیم که بسیار خطرناک است.

محمدی‌زاده بیان کرد: عمده محصولات پتروشیمی به صورت خام‌فروشی صادر می‌شود که اگر به صورت کالاهای تولیدی صادر شوند قطعا ارزآوری بیشتری دارند.

 وی گفت: همین محصولات خام پتروشیمی به خارج از کشور صادر و تبدیل به کالا می‌شود و با چند برابر قیمت وارد ایران می‌شود.

 استاندار بوشهر در تشریح جزئیات این موضوع افزود: محصولات خام پتروشیمی هر تن با قیمت ۲۵۰ دلار صادر و وقتی تبدیل به کالا می‌شود با ۵ برابر قیمت و هر تن ۱۲۵۰ دلار وارد ایران می‌شود که نشان می‌دهد خام‌فروشی موجبات متضرر شدن ما می‌شود.

 محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: اگر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی راه‌اندازی شود در حوزه اشتغال تحولی ایجاد می‌شود و رسانه‌ها باید در این مسیر فرهنگ‌سازی کنند تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.

 وی اضافه کرد: ما پیگیری می‌کنیم تا صنایع جانبی و پایین‌دستی پتروشیمی فعال شوند تا شاهد بهبود وضعیت اشتغال و نهایتا بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها