ترشی ذرت و قارچ (یونانی)

ترشی‌ های زمستانی

ترشی یونانی از دسته ترشی‌های خوش‌طعم و مجلسی است که در بازار به قیمت بالایی به‌فروش می‌رسد اما می‌توان آن را به‌راحتی و با قیمت بسیار مناسب در منزل تهیه کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۷۸

پس اگر به دنبال یک ترشی خاص، متفاوت و خوشمزه هستید حتما این ترشی را امتحان کنید.

مواد اولیه:

ذرت پخته: یک لیوان
فلفل‌دلمه‌ای رنگی: از هر کدام یک برش کوچک
هویج کوچک: 2عدد
قارچ کوچک(دکمه‌ای): 250گرم
زیتون بی‌هسته: 100گرم
روغن زیتون: نصف لیوان
سرکه: یک لیوان
پودر کاری،گلپر، سیاهدانه، نمک و فلفل: به میزان لازم.

طرز تهیه:

فلفل‌دلمه‌ای‌ها را شسته، نگینی خرد کرده و روی دستمال می‌گذاریم تا خشک شود. پوست هویج‌ها را هم گرفته و نگینی خرد می‌کنیم.

زیتون بی‌هسته را حلقه‌ای خرد می‌کنیم. یک لیوان آب، یک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت می‌گذاریم.

قارچ‌ها را شسته و ورقه‌ای خردکرده و در قابلمه می‌ریزیم و حدود 10دقیقه می‌جوشانیم سپس در آبکش ریخته و وقتی آب اضافه‌اش رفت آن را روی دستمال می‌ریزیم تا خشک شود.

هویج، فلفل‌دلمه‌ای، قارچ، ذرت پخته، زیتون، پودر کاری، گلپر، سیاهدانه، نمک، فلفل‌سیاه و روغن زیتون را در ظرف مناسبی ریخته و خوب با هم مخلوط می‌کنیم سپس مواد را در ظرف مناسبی -که بهتر است شیشه‌ای باشد- ریخته و روی آن سرکه می‌ریزیم به‌طوری که کامل روی مواد را بگیرد.

در ظرف را محکم بسته و در جای خنکی مانند یخچال می‌گذاریم. این ترشی خوشمزه بعد از حدود دو هفته آماده است و می‌توانیم آن را با انواع غذا سرو کنیم.

نکات آشپزی: در تهیه این ترشی در صورت تمایل می‌توان از روغن زیتون بودار و بکر و سرکه سیب استفاده کرد که طعم خوب آن را دوبرابر می‌کند.

ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها