دبیرکل حزب الله لبنان بمناسبت سی امین سالگرد شهادت سیدعباس موسوی دومین دبیرکل این جنبش و با اشاره به تحولات منطقه قفقاز و جنگ بین اوکراین و روسیه گفت : آنچه امروز در این منطقه اتفاق می‌افتد، فارغ از شرایط جنگ در حال وقوع، بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۱۳۵۶۷۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، سیدحسن نصرالله روز سه شنبه در آیینی به همین مناسبت اظهار داشت: آنچه امروز در منطقه اتفاق می‌افتد درس‌ها و عبرت های زیادی دارد که جدای از تحولات منطقه ما نیست.این نگرانی وجود دارد که همه چیز فراتر از جنگ این دو کشور باشد و در برخورد با کشورها استانداردهای دوگانه وجود دارد.

سید حسن نصرالله در باره سید عباس موسوی اضافه کرد: سیدعباس موسوی در محافل شیعه، به اهمیت و ضرورت گشایش، همکاری و همگرایی حتی با وجود اختلاف اعتقاد داشت. ایشان بواقع به وحدت اسلامی، تقریب و همکاری بین مسلمانان اعتقاد داشتند.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: این سید شهید یکی از قوی‌ترین حامیان تشکیل اجتماع علمای اهل سنت و شیعه و معتقد به کار جنبشی، تشکیلاتی و حزبی و از پایه گذاران تشکیل چارچوب تشکیلاتی حزب الله بود.

سیدحسن نصرالله گفت: استاد شهید (سید عباس موسوی) اعتقاد راسخی به نیاز ملت به یک ولی فقیه یا به قول ما ولایت فقیه داشت.

او با اشاره به اهمیت تاسیس حوزه‌های علمیه محلی از نگاه شهید موسوی اظهار داشت: همین امر موجب شد تا حوزه علمیه را در بعلبک تاسیس کند.

به گفته سیدحسن نصرالله، شهید موسوی معتقد به اهمیت نقش زنان در روند گزارش‌دهی دینی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد:شهید موسوی معتقد بود که علمای دین باید در مقابل اندیشه دیگری که در آن زمان رایج بود به سمت مردم حرکت کنند. او به اهمیت کار گروهی به طور عام و در سطح علمی به طور خاص، در کنار کار سازمانی سازمانی معتقد بود.

سیدعباس موسوی در ماه می‌سال ۱۹۹۱ پس از صبحی طفیلی به عنوان دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان انتخاب شد.

او که در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ برای شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد راغب حرب به روستای جبشیت رفته بود، در راه بازگشت خودروی حاملش مورد حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت که در نتیجه آن به همراه فرزند و همسرش به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها