تشکیل دبیرخانه هفته بزرگداشت نظامی گنجوی در لرستان

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته بزرگداشت نظامی گنجوی به صورت همزمان از 15 تا 21 اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۴۸۹
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: رضا نیازی با تأکید بر عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن بزرگداشت حکیم نظامی گفت: این شاعر پارسی‌گوی یکی از مفاخر و بزرگان ایران زمین است و این بزرگداشت در بیان بخشی از هویت فرهنگی ما نقش مؤثری خواهد داشت.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ادامه داد: همراهی و مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و صدا و سیمای مرکز لرستان در معرفی این حکیم بسیار موثر است و با برنامه‌های مختلف خود می‌توانند گام‌های بلندی در راستای معرفی این شاعر بزرگ در استان بردارند.
 
وی افزود: توجه به این موضوع باید عمومی‌تر شود و در جامعه نمود بیشتری داشته باشد تا شعر و اندیشه‌های نظامی گنجوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با تأکید بر اینکه بخش‌های مختلف ستاد بزرگداشت حکیم نظامی برنامه‌های خود را به دبیرخانه این ستاد اعلام کنند افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود استان همچون نظامی‌خوانی، نقد و بررسی کتاب‌ها منتشر شده در خصوص این شاعر بزرگ، معرفی تازه های نشر و برگزاری نشست‌های تخصصی از مهمترین برنامه های این هفته در استان خواهد بود.

نیازی در بخش دیگری از سخنان خود بر شناسایی و معرفی نظامی‌پژوهان لرستانی تأکید کرد و افزود: مطبوعات و رسانه‌ها در این حوزه می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها