احتمالا با تابلو برق‌ صنعتی روبه‌رو شده‌اید و یا به این تجهیز مهم احتیاج دارید و می‌خواهید راجع به آن‌ اطلاعات جامعی داشته باشید تا بتوانید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین انتخاب را داشته باشید.
کد خبر: ۱۳۵۴۴۲۲
3 ویژگی بارز تابلو برق صنعتی را بشناسیم
 
وجود تابلو برق‌های صنعتی باعث می‌شوند که بین اجزاء سیستم برقی، نظم ایجاد شود و در عین حال ایمنی لازم برای افرادی که کار می‌کنند، ایجاد می‌شود. برای هر مهندس مخصوصا یک مهندس برق لازم است که با این مدل تابلو برق آشنایی کافی داشته باشد.

تابلو برق‌های صنعتی معمولا با توجه به مشخصات فنی مخصوصی که دارند در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند از جمله کاربردهای آن‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- وجود تابلو برق صنعتی باعث جلوگیری از برق گرفتگی یا شوک الکتریکی می‌شود.

- برق را به صورت مساوی بین قطعات و تجهیزات تقسیم می‌کند.

- در برابر عوامل جوی مختلفی (باران، برف، باد، رطوبت و...) از تمام تجهیزات داخلی محافظت می‌شود.

- به عنوان یک تامین کننده انرژی الکتریکی است.

-  بین تجهیزات مختلف انرژی برق را تبدیل، توزیع، تقسیم می‌کند.

- با استفاده از قطع کننده‌های مدار، فیوزها به‌خوبی از نشتی جریان برق جلوگیری خواهد کرد.

اصولا تابلو برق‌های مختلف کاربردهای مختلفی دارند که معمولا مدل‌های مختلف آن را در پروژه‌های نفت و گاز، نیروگاه‌ها، سدسازی و عمرانی، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، پروژه‌های سازمانی و ساختمانی و... مشاهده خواهید کرد.    

ویژگی‌های تابلو برق صنعتی

هر تابلو برقی که طراحی و ساخته می‌شود از ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی برخوردار هستند؛ که در نهایت کاربرد و عملکرد بسیاری از آن‌ها یکسان است اما در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‎گیرند. در ادامه برخی از ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:  

1.درجه حفاظت 

درجه حفاظتی که در هنگام ساخت تابلو برق صنعتی استفاده شده است معمولا با IP در نظر گرفته می‌شود. درجه حفاظت باعث می‌شود که اجشام خروجی، مایعات (باران و رطوبت و...) به قسمت برق‌دار این تجهیز نفوذ نکند و حتی هیچ گونه تماسی با  این قسمت‌ها نداشته باشد، به همین دلیل درجه حفاظت این تجهیز حتی‌الامکان تامین می‌شود.

اساسا پس از IP یعنی سمت راست آن عددی وجود دارد که میزان درجه حفاظت را در برابر پارامترهای مختلفی همچون ضربه‌های مکانیکی، نفوذ مایعات یا آب، محافظت در برابر مواد قابل انفجار، نفوذ اجسام خارجی و... تعیین می‌کند.
 
3 ویژگی بارز تابلو برق صنعتی را بشناسیم
2. استانداردهای تابلو برق صنعتی

و اما استانداردهایی که برای  ساخت این تابلوها استفاده می‌شوند بین المللی هستند و برخی دیگر آن‌ها استانداردهای ایالات متحده آمریکا هستند.

» استانداردهای ایالات متحده آمریکا: برخی از استانداردها برای نحوه عملکرد کلاس‌های مختلف توسط انجمن ملی تولید کننده برق در ایالات تدوین شده است. تمام این استانداردها پوشش‌دهی تابلو برق صنعتی را در برابر پارامترهایی همچون محافظت در برابر آب و باران، مقاومت در برابر خوردگی را نحو احسنت انجام می‌دهند.   

» استانداردهای بین المللی: استاندارد IEC 60529 در بسیاری از کشورهای عضو کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک، توانایی محافظتی تابلو برق‌ها را مشخص می‌کند.

3. جنس تابلو برق صنعتی    

انواع تابلو برق‌هایی که تولید می‌شوند اساسا از متریال‌های مختلفی برخوردار هستند که از پلاستیک‌های سخت و یا فلزاتی همچون آلومینیوم، فولاد، استیل ضد زنگ ممکن است ساخته شوند.

تابلو برق‌های صنعتی که از فلز ساخته می‌شوند اصولا گالوانیزه یا نقاشی شده هستند و به دلیل رسانایی الکتریکی بالایی که دارند تمام تجهیزات داخلی خود را در برابر اختلالات الکترومغناطیسی محافظت می‌کنند و در عین حال اتصالاتی ایمن را ایجاد می‌کنند.

اما تابلو برق‌هایی که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند معمولا در مکان‌های بسته و سرپوشیده قابل استفاده هستند و نمی‌توان از آن‌ها در محیط‌هایی با شرایط نامساعد استفاده کرد. برخی متریال‌های مختلف را بررسی می‌کنیم:
 
» فولاد کربن و فولاد ضد زنگ: این نوع تابلو برق‌ها در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. یعنی در برابر رطوبت، باکتری‌ها، قارچ‌ها و... بسیار مقاوم هستند به همین دلیل معمولا در کاربردهایی همچون صنایع غذایی، داروسازی، پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

» آلومینیوم: در برابر خوردگی مقاوم هستند و در عین حال وزنی بسیار سبک دارند. انعطاف پذیری این تابلو برق‌ها بالا است و ضربه‌های زیادی را تحمل می‌کنند. این مدل تابلو برق صنعتی از تاخلات الکترومغناطیسی و اختلالات حاصل شده از آن جلوگیری می‌کنند.

» پلی کربنات: ویژگی‌های این تابلو برق عبارت‌اند از مقاوم در برابر خوردگی اما به پاک کننده‌ها حساس هستند. در بسیاری از محیط‌های اسیدی قابل استفاده هستند چرا که بسیار قوی و در عین حال سبک وزن هستند.

» فایبرگلاس: در برابر مواد شیمیایی مقاو هستند و در دماهایی که به صورت دائم مرطوب هستند، استفاده می‌شوند. فایبرگلاس معمولا محدوده دمایی ندارد.

قیمت و نحوه خرید تابلو برق صنعتی

در واقع تابلو برق‌های صنعتی از نظر مشخصات فنی، سایز و ابعاد، متریال استفاده شده برای ساخت آن‌ها، شرکت سازنده و... کاملا متفاوت هستند؛ به همین دلیل تمام این پارامترها در قیمت نهایی آن‌ها تاثیر گذار است. تابلو برق‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که بر اساس جنس، سطح ولتاژ، نحوه نصب به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هر کدام از آن‌ها قیمت‌های مختلفی هم دارند.

هر شرکت سازنده‌ای که در زمینه ساخت تابلو برق صنعتی فعالیت می‌کند اصولا با توجه به ویژگی‌ها و کیفیتی که برای محصولات خود در نظر می‌گیرد، قیمت نهایی را نیز تعیین می‌کند.
 
3 ویژگی بارز تابلو برق صنعتی را بشناسیم

در واقع محفظه تابلو برق‌های صنعتی ممکن است که به صورت فلزی یا پلاستیکی باشند که نوع فلزی با توجه به مقاومت بیشتری که دارد قطعا قیمت بالاتری را برایش لحاظ می‌شود؛ چرا که فلزات به نوبه خود با توجه به تغییراتی که در قیمت ارز و دلار دیده می‌شود، دستخوش تغییر می‌شوند.

سعی کنید که کیفیت بالا و استاندرادهای بالای به کار رفته را در محصول خریداری شده اولویت شما باشد چرا که با خرید محصولات بی‌کیفیت قطعا خسارت‌های جانی و مالی زیادی را بایستی متحمل شوید؛ بنابراین یک بار با انتخاب محصولی با کیفیت، سال‌ها حفاظت و ایمنی تجهیزات خود تضمین کنید.

لازم به ذکر است بگوییم که بایستی این تابلو برق‌های صنعتی را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید لذا فروشگاه‌های معتبر محصولات بی‌کیفیت را به فروش نمی‌رسانند. تابلو پاور یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که با ارائه محصولات باکیفیت در خدمت مشتریان است.     

فروشگاه اینترنتی تابلو پاور 

لازم به ذکر است بگوییم فروشگاه اینترنتی تابلو پاور یکی از معتبرترین مراکز فروش است که در زمینه فروش انواع تابلو برق صنعتی فعالیت می‌کند.

تمام محصولاتی که در فروشگاه تابلو پاور به فروش می‌رسند از جمله انواع تابلو برق‌های صنعتی از قیمتی بسیار مناسب برخوردار هستند. علاوه بر قیمت مناسب این محصولات می‌توان به کیفیت منحصر به‌فرد آن‌ها اشاره کرد لذا از بهترین مواد اولیه ساخته شده‌اند و تمام اصول و استانداردها در ساخت آن‌ها رعایت شده است.

بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید به تابلو پاور مراجعه کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصولات مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کنید.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان : 02133931033
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها