طراحی لباس و معرفی بهترین دوره آموزش طراحی لباس

بدون شک تا به امروز نام طراحی لباس را شنیده اید. طراحی لباس از آن دسته مهارت هایی است که اگر بتوانید آن را فرا بگیرید و عملکرد خوبی داشته باشید آینده ی خوبی در انتظار شماست.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۴۱
طراحی لباس چیست و چگونه می توان این حرفه را آغاز کرد ؟

بدون شک تا به امروز نام طراحی لباس را شنیده اید. طراحی لباس از آن دسته مهارت هایی است که اگر بتوانید آن را فرا بگیرید و عملکرد خوبی داشته باشید آینده ی خوبی در انتظار شماست. در ابتدا به تعریف طراحی لباس می پردازیم. یک شاخه ی هنر طراحی لباس می باشد که در نهایت باعث می شود لباس ها و اکسسوری های زیبا به وجود آید که هم مورد نیاز مردم است و هم با سلیقه ی آن ها یکی است.گروه های مختلف طراحی لباس  

 مجموعه دوخت سفارشی :

بدون شک لباس های هنرمندان و افراد خاص را مشاهده کرده اید. مجموعه ی دوخت سفارشی است که لباس های آن ها را تهیه می کند و طرح های خاصی را نیز ارائه می دهد. مشتریان ویژه دوخت سفارشی اغلب هنرمندان و سلبریتی ها می باشند و نکته ی قابل ذکر این است که لباس هر کس متناسب با فرم بدن و اندازه بدن او می باشد. این نوع لباس ها نیز برچسب قیمت ندارند ناگفته نماند تمامی افرادی که این نوع لباس ها را تهیه می کنند به این مساله واقف هستند. مجموعه ی دوخت سفارشی تنها در دو ماه ژانویه و ژوئیه حداقل 50 دست لباس برای مشتریان ارائه می دهد.
طراحی لباس و معرفی بهترین دوره آموزش طراحی لباس

مجموعه پوشاک آماده :

مجموعه ی پوشاک آماده لباس هایی را آماده می کنند که برای اغلب مردم مناسب باشد و فرق مجموعه ی پوشاک آماده با مجموعه دوخت سفارشی در اندازه و ابعاد لباس است چرا که مجموعه ی پوشاک آماده لباس ها را در اندازه استاندارد تولید می کند و تعداد فراوان تولید می کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که خود مجموعه ی پوشاک آماده را می توان به ترتیب به مجموعه طراح و مجموعه تولید انبوه تقسیم می شود. کیفیت مجموعه طراح بالاتر از مجموعه تولید انبوه می باشد و علت آن هم این است که از مجموعه طراح برای تبلیغات و افزایش مشتری استفاده می کنند.

جنس پارچه

برای انتخاب جنس پارچه باید با روحیات و احساسات انواع مشتریان آگاه باشیم تا بتوانیم بهترین جنس را برگزینیم. نکتهی دیگری که باید به آن توجه کرد فصل و شرایط آب و هوایی است. طراحان لباس با انواع و حجم زیادی پارچه مواجه هستند که با شناخت مشتریان می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. 

اهمیت رنگ در طراحی لباس 

همان طور که می دانید رنگ لباس جلوه ویژه ای به لباس می بخشد بنابراین یکی از مهم ترین قسمت های طراحی لباس انتخاب رنگ می باشد که کدام رنگ برازنده لباس مدنظر می باشد. رنگ ها را به صورت کلی می توانیم به دو قسمت گرم و سرد تقسیم بندی کنیم و یکی از معیار های انتخاب رنگ این است که مطابق با هر فصل رنگ متفاوتی را در نظر بگیریم یعنی اگر در فصل سرد زمستان هستیم رنگ لباس را گرم انتخاب کنیم. البته لازم به ذکر این نکته است که طراح لباس باید دقت بسیاری در ایجاد هارمونی داشته باشد تا لباس زیبایی را تحویل دهد.

تاریخچه ی طراحی لباس

شاید برای شما سوال باشد چه کسی برای اولین بار طراحی لباس را انجام داد؟ در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم. اولین شخص چارلز فردریک ورث بود که طراحی لباس را انجام داد. او کارهایی را فراتر از خیاط های آن زمان انجام داد و این گونه بود که در قرن 19 طراحی لباس اختراع شد.

قبل از آن که ورث کسب و کار خود را راه بندازد و خانه طراحی را تاسیس کند، خیاط های ناشناس لباس هایی را متناسب مد می دوختند. بدون شک معجزه زندگی ورث خلاقیت و جراتمندی او بود. او جزو اولین افرادی بود که به مشتریانش طرح هایی را پیشنهاد می داد و این گونه بود طراحی لباس اختراع شد و خانه مد از خانه طراحی ورث آغاز شد.
 
طراحی لباس و معرفی بهترین دوره آموزش طراحی لباس

چگونه می توان حرفه طراحی  لباس را آغاز کرد؟

یکی از شاخه های هنر طراحی لباس می باشد. یک طراح لباس باید توانایی داشته باشد تا هر آنچه در ذهنش است را بر روی کاغذ بیاورد. نکته ی قابل توجه این است که حتما نباید در هنر خیلی حرفه ای باشید اما باید مهارت خاصی در انتخاب رنگ ها و سایه ها داشته باشید و مهم ترین ویژگی در طراحی لباس ابداع و خلاقیت افراد می باشد که کار را برای افراد راحت تر می کند. تجزیه و تحلیل 3 بعدی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک طراح لباس در وهله ی اول باید طرح را در ذهنش تداعی کند و سپس نمونه بیرونی آن را خلق کند.

یک طراح لباس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک طراح لباس باید از مد و اخبار تمام دنیا آگاه باشد و یکی از ویژگی های بارز طراح لباس های موفق این است که آن ها علاقه ی وافری به یادگیری دارند و فضای مجازی، کتاب ها، تاریخ، مجلات و ... را دنبال می کنند. هم چنین بسیاری از این افراد به هنر علاقه ی بسیاری دارند که ترکیب این عوامل در کنار هم سبب موفقیت آن ها شده است.

طراحان لباس باید از هر گونه فرصتی که برایشان پیش می آید استفاده کنند. یکی از این فرصت ها نمایشگاه های هنری است چرا که می توانند با هنرمندان در ارتباط باشند و از تجربیات آن ها بهره مند شوند.

هم چنین اگر طراح لباس با شیوه زندگی افراد آشنا باشد بهتر می تواند لباس های مورد نظر افراد و مشتریان را طراحی کند. همان طور که می دانید در هر رشته ای شبکه سازی و ارتباطات اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مهارت ارتباط اجتماعی کمک می کند که طرح ها و ایده های خود را با دیگران به خوبی در میان بگذارند.

بهترین دوره آموزش طراحی لباس

اگر از آن دسته افرادی هستید که هم برای وقت خود اهمیت قائل هستید و هم علاقمند به یادگیری طراحی لباس هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید. برای یادگیری و آموزش طراحی لباس علاوه بر هزینه باید زمان را نیز در نظر بگیرید. برای بدست آوردن هر چیزی باید هزینه های آن را پرداخت و موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد.

برای یادگیری طراحی لباس راه های بسیاری وجود دارد که یکی از آن شرکت در کلاس های خصوصی است. هم چنین بسیاری از افراد می توانند در دانشگاه این رشته را مطالعه کنند. دانشگاه زمان زیادی را صرف آموزش می کند. برای فارغ التحصیل شدن از دانشگاه 4 سال را باید به یادگیری و آموزش در دانشگاه مشغول باشید و در نهایت جهت تکمیل یادگیری باید به آموزشگاهی معتبر بروید.، اگر از آن دسته افرادی هستید که قدر زمان خود را می دانید و می خواهید در کوتاه ترین زمان طراحی لباس را آموزش ببینید پیشنهاد می کنم به کلاس آموزشگاهی معتبر بروید.
طراحی لباس و معرفی بهترین دوره آموزش طراحی لباس

کلاس طراحی لباس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که از ابتدا تا انتها را به خوبی به شما آموزش دهند و در عمل نیز کنار شما باشند. لازم به ذکر این نکته می باشد که انتخاب موسسه ای خوب در یادگیری طراحی لباس اهمیت والایی دارد و اگر انتخاب درستی نداشته باشید ممکن است علاوه بر هزینه و زمان، انگیزه ی خود را نیز از دست بدهید. از دیگر ویژگی های یک کلاس طراحی لباس این است که خلاقیت و هنر افراد را پرورش دهد و منجر به افزایش دقت افراد شود.

خوشبختانه طراحی لباس از آن قبیل رشته هایی است که هیچ گاه اشباع نمی شود و هر ساله به تعداد زیادی طراح لباس و مد نیازمندیم. این رشته از پردرآمدترین مشاغل 2020 می باشد اگر در این زمینه استعدادی دارید و یا علاقمند هستید می توانید در این کلاس ها شرکت کنید و کسب درآمد کنید.

سرفصل های دوره طراحی لباس

شاید برای شما جالب باشد بدانید سرفصل های طراحی لباس چه می باشد. سر فصل های طراحی لباس طبق استاندارد جهانی به ترتیب عبارت است از طراحی لباس ، طراحی پارچه ، دوخت و الگو ، نساجی و مارکتینگ.

آیا رشته طراحی لباس بازار کار دارد؟

طراحی لباس از آن دسته مشاغلی است که اشباع نمی شود و هر ساله در تمامی کشور ها به طراح لباس نیاز دارند. اگر خلاقیت را چاشنی کار خود کنید حتی می توانید در عرصه ی جهانی وارد شوید.

راز موفقیت و افزایش در آمد در هر رشته ای حرفه ای شدن در آن رشته است شما هم اگر می خواهید در طراحی لباس از افراد حرفه ای باشید و در آمد بالاتری داشته باشید باید پیوسته در حال به روز کردن اطلاعات خود باشید و مهارت های بسیاری را نیز آموزش ببینید. کلاس های معتبر طراحی لباس کار را برای شرکت کنندگان راحت تر کرده اند و هر آنچه که یک طراح لباس لازم دارد تا بداند را آموزشگاه ها به شرکت کنندگان آموزش می دهند. تنها کاری که کارآموزان باید انجام دهند تمرین بسیار زیاد می باشد.

تنها و تنها تمرین است که باعث تمایز افراد مبتدی از افراد حرفه ای می شود. راز موفقیت در هر رشته ای انگیزه، پشتکار، تمرین و ممارست می باشد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها