هر فردی در زمان خرید خودرو باید نسبت به خرید بیمه‌های آن هم اقدام کند. بیمه شخص ثالث(اجباری) و بیمه بدنه خودرو(اختیاری) دو نوع بیمه خودرو هستند. بیمه شخص ثالث به دلیل ارتباط مستقیمی که با پرداخت خسارت جانی و مالی افراد دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۴۰
محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و شرایط بخشودگی
اما آیا عدم خرید بیمه شخص ثالث مشمول جریمه خواهد شد؟ طبق مقاله منتشر شده در رابطه با جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث  : جریمه وسیله نقلیه در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، بر اساس ماده یک قانون آیین نامه اجرایی ماده ۱۹ اعمال می‌شود. بر این اساس، این ماده قانونی، به صراحت اعلام می‌کند که حرکت وسیله نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه شخص ثالث معتبر، ممنوع است.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا با محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و شرایط بخشودگی آن بیشتر آشنا شوید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

یکی از بیمه‌های اجباری برای هر نوع خودرویی با هر نوع کاربری، بیمه شخص ثالث است. در واقع با توجه به مقاله سقف خسارت بیمه شخص ثالث : تعهدات مالی بیمه شخص ثالث شامل تمامی خسارت‌های جانی و مالی و بدنی می‌شود که از طرف خودروی شما به اموال و اشخاص ثالث وارد می‌شود و بیمه مورد نظر، جبران این خسارت‌ها را بر عهده می‌گیرد. با توجه به قانون، خسارت مالی، کلیه زیان‌هایی را در بر می‌گیرد که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود.

بیمه شخص ثالث مربوط به درمان، خسارت مالی و جانی وارد شده به سرنشینان خودرو است. در حال حاضر قانون جدیدی در بیمه شخص ثالث ثبت شده که در آن راننده(مالک خودرو) هم می‌تواند از خدمات بیمه شخص ثالث استفاده کند، اما شرکت بیمه تنها خسارت جانی فرد را پرداخت می‌کند و به هیچ عنوان اجازه پرداخت خسارت مالی را به راننده مقصر ندارد. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که خرید اقساطی این بیمه امکان‌پذیر است؟

منظور از جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟
 
محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و شرایط بخشودگی

به هیچ عنوان نباید در رابطه با تمدید و خرید بیمه شخص ثالث تعلل کنید. بیمه شخص ثالث از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار بوده به طوری که اگر تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث شما تمام شده باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت آگاه شدن از این موضوع می‌تواند علاوه بر جریمه، خودروتان را به پارکینگ منتقل کند. البته این جریمه دیرکرد تنها محدود به راهنمایی رانندگی نخواهد بود، در زمان تمدید بیمه شخص ثالث شرکت بیمه میزان جریمه عدم تمدید بیمه نامه را مشخص می‌کند و در زمان تمدید بیمه نامه باید هزینه آن را هم بپردازید. پس سعی کنید همیشه نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خود دو تا سه روز قبل از تاریخ انقضا آن اقدام کنید.

هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه میشود؟

آیا تا به حال شده که تمدید بیمه شخص ثالث خود را فراموش کنید؟ آیا در زمان تمدید مجدد مبلغ جریمه خود را پرداخت کرده‌اید؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و شرایط بخشودگی آن چگونه است؟

هرچه بیشتر از زمان تاریخ انقضا بیمه شخص ثالث گذشته باشد، باید میزان خسارت بیشتری پرداخت کنید. در حال حاضر بسیاری از وب‌سایت‌های آنلاین خرید و فروش بیمه همچون بیمه باما، بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. یکی از این خدمات یادآور تمدید بیمه است، برای این کار به بخش یادآور سایت بروید و اطلاعاتی چون شماره تلفن همراه، تاریخ سررسید بیمه را وارد کنید. با این کار قبل از اتمام تاریخ سررسید بیمه شخص ثالث با یک پیامک از زمان تمدید بیمه‌نامه خود آگاه می‌شوید.

اما جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برابر است با حق بیمه کامل یک سال خودرو بدون تخفیف، تقسیم بر 365 روز سال. با این فرمول میزان جریمه هر خودرویی مشخص خواهد شد. علاوه بر این میزان جریمه پرداختی، مالک خودرو باید نسبت به روزهایی که خودرو بدون بیمه شخص ثالث بوده هم جریمه جداگانه بپردازد. طبق این قانون جریمه دیرکرد خودروها به شرح زیر می‌باشد:

·        خودروی بارکش تا یک تن: روزانه 2550 تومان
·        خودروهای پراید و پیکان: روزانه 2470 تومان
·        خودروهای پژو سمند: روزانه 2900 تومان
·        خودروهای بارکش تا سه تن: روزانه 3750 تومان

آیا جریمه دیرکرد بخشوده میشود؟
محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و شرایط بخشودگی

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تنها در موارد بسیار معدودی بخشیده می‌شود. در بسیاری از مواقع چون اعیاد، روزهای خاص و... شرکت‌های بیمه تخفیفاتی را برای مالکین خود و بیمه‌گذاران در نظر می‌گیرند. اما جریمه دیرکرد بیمه بدنه به هیچ عنوان مشمول این قانون نمی‌‌شود و تنها در صورتی بخشیده خواهد شد که خودرو در پارکینگ توقیف شده باشد.

آیا بیمه بدنه نیز جریمه دیرکرد دارد؟

بیمه بدنه خودرو یک بیمه بدنه اختیاری بوده و به هیچ عنوان اجباری در خرید آن نیست، به همین دلیل پس از اتمام تاریخ انقضای آن می‌توانید مجددا نسبت به خرید بیمه بدنه اقدام کنید. این بیمه به هیچ عنوان مشمول جریمه دیرکرد نخواهد شد. تنها موردی که در ارتباط با بیمه بدنه وجود دارد آن است که اگر سه ماه از زمان انقضای بیمه بدنه گذشته شود تمام تخفیف‌های بیمه بدنه صفر خواهد شد. حتی اگر فرد برای 10 سال هم سابقه بیمه بدنه داشته باشد باز هم تخفیف‌های آن صفر می‌شود. البته این مدت زمان در شرکت‌های بیمه تفاوت دارد، در برخی از شرکت‌های بیمه حدود پنج ماه است.

کلام آخر

اگر به دنبال خرید اینترنتی بیمه خودرو هستید، بی شک وب‌سایت بیمه باما می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. در این وب‌سایت شما به راحتی می‌توانید با مقایسه کردن قیمت بیمه خودرو(بدنه و شخص ثالث) نسبت به خرید آن اقدام کنید. کافیست خرید خود را انجام دهید و هزینه آن را پرداخت کنید، در اسرع وقت می‌توانید بیمه خود را به صورت کاملا رایگان درب منزل تحویل بگیرید. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها