بیمه شخص ثالث خودرو از چند سال پیش به عنوان یک بیمه اجباری برای خودرو تعریف شده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۸۶۹

 

آخرین راهنمای جامع اصالت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو(آذر 1400)

بیمه شخص ثالث: بیمه اجباری خودروها


بیمه شخص ثالث خودرو از چند سال پیش به عنوان یک بیمه اجباری برای خودرو تعریف شده است. با اجباری شدن دریافت بیمه شخص ثالث خودرو، پلیس راهنمایی و رانندگی قوانین جدیدی وضع کرد که در صورت مشاهده و توقف خودروی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، علاوه‌بر جریمه نقدی و اعمال نمره منفی، خودروی مورد نظر را به پارکینگ نیز منتقل خواهد کرد. در این مطلب به بررسی انواع پوشش‌های بیمه شخص ثالث، نحوه محاسبه دیرکرد و همین‌طور بررسی سایت استعلام اصالت بیمه‌نامه خواهیم پرداخت. در نهایت نیز سایتی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید به صورت آنلاین برای استعلام، مقایسه و خرید بیمه اقدام کنید.
 

بیمه شخص ثالث و پوشش‌های آن


در بیمه شخص ثالث خسارات مالی و جانی پوشش داده می‌شود. لازم به ذکر است که بیمه شخص ثالث تنها خساراتی را که به شخص ثالث یا شخص زیان دیده در حادثه رانندگی وارد شده را جبران خواهد کرد. در تعریف بیمه، شخص بیمه‌گزار به عنوان شخص اول، شرکت بیمه‌گر به عنوان شخص ثانی و شخص زیان دیده در حادثه  که شخصی غیر از راننده خاطی است، شخص ثالث نامیده می‌شود.

پوشش‌های بیمه بدنه شخص ثالث به شرح زیر هستند.

خسارات مالی وارده به شخص ثالث: در یک حادثه رانندگی شرکت بیمه‌گر با توجه به پوشش‌های بیمه‌نامه دریافت شده توسط شخص بیمه‌گزار یا مقصر در حادثه رانندگی و با توجه به میزان و شدت خسارات وارده به خودروی شخص ثالث، برای پرداخت خسارت و غرامت اقدام می‌کند.

خسارات بدنی وارده به شخص ثالث: خسارات بدنی در یک حادثه رانندگی می‌تواند شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی موقت یا دائم، از کار افتادگی جزئی و کلی، هزینه‌های معالجه یا بیمارستان و دیه فوت باشد. بنابراین با توجه به نوع و شدت خسارات بدنی یا جانی وارده به شخص ثالث، کارشناس شرکت بیمه‌گر میزان خسارت را مشخص کرده و برای پرداخت غرامت اقدام خواهد کرد.
 
آخرین راهنمای جامع اصالت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو(آذر 1400)بیمه شخص ثالث، خسارت جانی و مالی تصادفات را پرداخت می کند.
 

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث


همان‌طور که اشاره کردیم زمانی که خودروی شما توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث یا عدم تمدید به موقع آن در سررسید متوقف می‌شود، باید علاوه‌بر جریمه نقدی و هزینه پارکینگ، برای دریافت بیمه شخص ثالث جدید، جریمه دیرکرد را نیز پرداخت کنید. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت روز شمار محاسبه و به حق بیمه جدید اضافه خواهد شد. دیرکرد در تمدیدی بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. این خسارت دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و به حق بیمه با توجه به نوع خودرو افزوده می‌شود. اگر مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شده‌ باشد و حادثه دارای خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد و خود شخص مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند. جریمۀ دیرکرد بیمۀ شخص ثالث به ازای هر روز معادل تقسیم حق بیمۀ کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ است. علاوه بر این، بابت هر روز دیرکرد، باید جریمه بیمه شخص ثالث نیز به اضافه مبلغ یاد شده پرداخت شود که میزان آن سالانه توسط سازمان بیمه مرکزی اعلام می گردد.

شما می‌توانید برای جلوگیری از جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، هر چه سریعتر و یک هفته قبل از تاریخ سررسید بیمه‌نامه خودروی خود، نسبت به تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث اقدام نمایید. به این ترتیب، ضمن برخورداری از پوشش‌های بیمه شخص ثالث و خیال راحت هنگام حوادث رانندگی، بیمه ماشین  شما نیز با قیمت مناسب تری تهیه خواهد شد.
 

سقف خسارت بیمه شخص ثالث خودرو


هر ساله با توجه به مبلغ دیه کامل یک انسان که توسط قوه قضاییه کشور مشخص می‌شود، شرکت بیمه مرکزی ایران نیز با فرمولی حداقل نرخ بیمه شخص ثالث را تعیین خواهد کرد. در سال ۱۴۰۰ دیه کامل یک انسان در ماه حرام ۶۴۰ میلیون تومان و در ماه غیرحرام ۴۸۰ میلیون تومان است. بنابراین حداقل نرخ بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1400، یک چهلم این مبلغ یعنی ۱۶ میلیون تومان خواهد بود. اما شرکت‌های بیمه‌گر با توجه به میزان توانگری خود می‌توانند این میزان حق بیمه شخص ثالث را تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان افزایش دهند. با توجه به اینکه تمامی شرکت‌های بیمه‌گر در ایران ممکن است توانگری کافی برای ارائه این سقف بیمه شخص ثالث را نداشته باشند، اگر مایل به دریافت بیمه شخص ثالث با سقف ۳۲۰ میلیون تومان هستید باید ابتدا شرکت‌های بیمه‌گر مختلف را از لحاظ میزان توانگری بررسی و ارزیابی کنید.

آخرین راهنمای جامع اصالت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو(آذر 1400)سقف خسارت جانی بیمه شخص ثالث، معادل دیه کامل انسان است.

نحوه استعلام اصالت بیمه شخص ثالث خودرو


سنهاب سامانه‌ای است که با درج اطلاعات در آن علاوه‌بر استعلام اصالت بیمه‌نامه اطلاعات دیگری نظیر سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و موعد انقضای بیمه‌نامه نیز اعلام خواهد شد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خدمت" استعلام بیمه سنهاب" را به منظور تسهیل فرایند استعلام بیمه خودرو از جمله استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث، استعلام بیمه بدنه و همچنین بررسی اصالت نمایندگان بیمه ارائه نموده است. برای استفاده از خدمات سامانه استعلام سنهاب و دریافت استعلام اصالت انواع بیمه‌نامه‌ها به اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت.

-          نام شرکت بیمه‌گر

-          شماره بیمه‌نامه چاپ شده روی بیمه‌نامه

-          کدملی شخص بیمه‌گزار یا کد شناسه ملی اشخاص حقوقی

-          شماره تلفن همراه شخص بیمه‌گزار
 

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو


با توجه به اهمیت و ضرورت دریافت بیمه شخص ثالت و دغدغه بیمه‌گزاران برای استعلام و انتخاب مناسب‌ترین نوع پوشش برای خودروی خود، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید. بیمه دات کام شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به استعلام بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، بررسی و ارزیابی خدمات انواع شرکت‌های معتبر بیمه‌گر، خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، دریافت مشاوره تخصصی و رایگان برای انتخاب بهترین نوع پوشش و استعلام اصالت بیمه‌نامه به صورت آنلاین اقدام کنید.
 

آخرین راهنمای جامع اصالت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو(آذر 1400)استعلام و خرید آنلاین بیمه خودرو از بیمه دات کام
 


 در نهایت نیز پس از خرید آنلاین بیمه‌نامه از بیمه دات کام ( bimeh.com ) بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای استعلام، بررسی، خرید و دریافت بیمه‌نامه نخواهد بود.

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها