در بازار ارزهای دیجیتال راه های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. خرید و فروش، ترید و ماینینگ یا استخراج. ما در این یادداشت به شما یاد میدهیم چگونه از طریق ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال به درآمد برسید.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۲۸
ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و سایز آلت کوین ها یکی از محصولات فناوری های جدید بلاک چین هستند که در حال جایگزینی سیستم های مالی و بانکداری در دنیا هستند. در سالهای گذشته رشد بسیار خوبی داشته اند. تنها در طول سال 2021 افرادی که وارد این حوزه شده اند دو برابر سالهای گذشته بوده است.

ماینینگ اتریوم چیست؟

با افزایش قیمت ارز اتریوم یکی از پر بازده ترین فعالیتها در حوزه ارزهای دیجیتال ماینینگ اتریوم می باشد. اتریوم دومین ارز محبوب در بازار ارزهای دیجیتال با حجم بازار 400 میلیارد دلاری می باشد. قیمت اتریوم در زمان نگارش این یادداشت حدود 3200 دلار می باشد.

طبق مدل اثبات کار در اتریوم ماینرها وظیفه تایید تراکنش ها را دارند. ماینر های اتریوم معادلات طراحی شده را حل کرده و می توانند تراکنش های شبکه را تایید کنند. کاربران با استفاده از کامپیوتر های پر قدرت که کارت های گرافیک قوی دارند معادلات را حل می کنند. پاداش حل معادلات مقدار مختلفی اتریوم می باشد.

ریگ ماینینگ اتریوم چیست؟

ریگ ماینینگ اتریوم یا ریگ ماین با استفاده از کارت های گرافیک، می توانند برای استخراج اتریوم و سایر آلت کوین ها اقدام کنند. در این یادداشت به شما آموزش می دهیم چگونه با استفاده از کارت گرافیک ماینینگ یک ریگ ماینینگ اتریوم راه اندازی کنید و به استخراج بپردازید.

بهترین کارت گرافیک ماینینگ اتریوم

قطعات به کار گرفته شده در ریگ ماینینگ از جمله کارت گرافیک پیچیدگی ماینین را زیاد میکند. امروزه قیمت کارت گرافیک ماینینگ به شدت در بازار بالا رفته است. طوری که گیمرها به این موضوع اعتراض کرده و دستشان به کارت گرافیک نمی رسد. تکنولوژی های تولید کارت گرافیک ماینینگ به شدت بالا رفته است و هر شرکتی توان تولید کارت گرافیک اتریوم ندارد. در حال حاضر دو شرکت AMD  و انویدیا چیپ های کارت گرافیک اتریوم را تولید میکنند.

راه اندازی ریگ استخراج و نصب سیستم عامل

استخراج یا همان ماینینگ به داشتن سیستم سخت ‌افزاری و برق نیازمند است. البته که با سیستم ‌های کامپیوتری خانگی یا و لپ‌ تاپ هم می ‌شود این کار را انجام داد، ولی به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود و ضربات جبران ناپذیری را به دستگاه لپ تاپ یا گوشی همراه شما وارد می آورد. در حال حاضر عمده استخراج اتریوم با استفاده از GPU یا همان کارت گرافیک انجام می شود و البته دستگاه‌ های استخراج مخصوصی به نام ای ‌سیک‌ یا همان ASIC هم برای اتریوم وارد بازار شده ‌اند که هم اکنون کارایی آن ها به صورت دقیق مشخص نشده است. با کارت ‌های گرافیک به جز اتریوم می ‌توان ارزهای دیجیتال زیادی را استخراج نمود مثل تن کوین، ارگو، ریون، اتریوم کلاسیک، مونرو و … که در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد.

لذا با توجه به این ‌که بیشتر استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک اتریوم صورت می پذیرد، در این مطلب آموزش استخراج اتریوم با کارت‌ گرافیک را برای شما تهیه کرده ‌ایم برای استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک ، می بایست یک ریگ استخراج کارت گرافیک تهیه نمایید.

برای خرید کارت گرافیک ماینینگ روی لینک روبرو کلیک بفرمایید. خرید کارت گرافیک ماینینگ

۱) تهیه لوازم مورد نیاز برای ساخت ریگ ماینینگ اتریوم

کارت گرافیک ماینینگ : مهم ترین بخش ریگ استخراج، کارت گرافیک های آن به حساب می آید. شما به کارت گرافیک‌ های قدرتمند برای استخراج اتریوم نیاز دارید. مدل ‌های خاصی از گرافیک ‌های AMD و Nvidia برای این کار مناسب می باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که کارت ‌های گرافیک ماینینگ مناسب برای استخراج را تهیه کنید، چرا که همه‌ کارت ‌های گرافیک برای استخراج مناسب نخواهند بود. کارت‌ های گرافیک ماینینگ AMD برای ماینینگ و همین طور کارت ‌های گرافیک Nvidia برای ماینینگ از معروف ترین و معتبرترین برندهای کارت حافظه در دنیا و ایران به حساب می آیند که کارایی بسیار بالایی دارند.

منبع تغذیه یا همان پاور قدرتمند : به منظور جلوگیری از آسیب دیدن قطعات این بخش را بسیار جدی بگیرید. برای سیستم‌ های خانگی یک منبع تغذیه ۳۰۰-۵۰۰ وات کفایت می کند، ولی برای چند کارت گرافیک نیاز به پاور یا پاورهای قدرتمند دارید.

RAM : استخراج به رم زیادی نیاز ندارد. یک رم ۴GB DDR3 کافی است. چنانچه قصد دارید به جز ماینینگ، در فعالیت ‌های دیگری هم از سیستم خود کار بکشید می ‌توانید یک رم ۸ گیگابایتی تهیه فرمایید.

CPU : برای استخراج با کارت‌ های گرافیک نیاز به CPU خیلی قدرتمندی نیست. یک پردازنده کاملا معمولی با قدرت متوسط که به مادربرد شما سازگار باشد کافی‌ است.

درایو SSD : به منظور نصب سیستم عامل و اجرای نرم افزارهای استخراج به یک حافظه نیاز دارید. یک درایو ۱۲۰ گیگابایتی SSD مناسب می باشد.

مادربرد : در آخر به یک مادربرد مناسب برای اتصال قطعات نیاز خواهید داشت. در واقع برای اتصال چند کارت گرافیک باید از مادر برد با اسلات های PCI Express تعداد بالا استفاده کنید. مادربرد ASUS 170-A یکی از مدل‌ های مناسب برای استفاده در ریگ های ماینینگ به شمار می رود.

۲) اسمبل کردن قطعات

حالا باید قطعات را روی مادربرد و شاسی سوار کنید. این کار تقریبا ساده است، ولی توصیه می کنیم تا با یک کارشناس این کار را انجام دهید. ویدیوهای بسیاری هم در یوتیوب وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده های لازم را ببرید و برای این کار تنها کافی است عبارت mining rig assembly را در یوتیوب جستجو کنید.

۳) نصب سیستم عامل و درایورها

می‌ توانید از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینکوس برای اجرای نرم افزارهای استخراج استفاده کنید، ولی پیشنهاد ما نصب نرم افزار هایو است. درایورهای لازم کارت گرافیک و همین طور درایو کارت شبکه را روی سیستم عامل نصب کنید. بعد از تهیه ریگ و نصب سیستم عامل حالا باید یک کیف پول اتریوم بسازید تا بتوانید اتریوم‌ های استخراج شده را در آن دریافت نمایید.

۴) ساخت کیف پول اتریوم

پروسه ساخت کیف پول و دریافت آدرس آن بسیار ساده و با چند کلیک قابل انجام است. برای ارز دیجیتال پرطرفدار اتریوم کیف پول‌ های زیادی وجود دارد که قادرید به دلخواه از یکی از آن‌ ها استفاده کنید. شما هم میتوانید از کیف پول یا ولت های سخت افزاری استفاده کنید و هم می توانید از ولت های نرم افزاری مثل تراست ولت استفاده کنید.

۵) پیوستن به یک استخر استخراج و شروع کار

بعد از آماده کردن تجهیزات و کیف پول اتریوم، حالا به حائز اهمیت ترین بخش آموزش یعنی شروع کار خواهیم رسید. برای استخراج اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری باید به یک استخر استخراج بپیوندید. استخر استخراج محل مجازی است که استخراج‌ کنندگان قدرت سخت ‌افزارهای خود را روی هم می ‌ریزند و همه برای استخراج یک بلاک تلاش می کنند. در این روش هر ماینر یا استخراج ‌کننده طبق توان پردازشی خود سود می ‌برد. بدون پیوستن به استخر استخراج شانس شما برای ماین یک بلاک بسیار کم خواهد بود و تنها فارم‌ های استخراج بزرگ به صورت مستقل کار می ‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها