6 سوال ضروری درباره متاورس
این روزها خیلی‌ها درباره «متاورس» حرف می‌زنند و سوال‌های زیادی درباره این فناوری‌نو مطرح می‌شود

6 سوال ضروری درباره متاورس

حتما شما هم تاکنون نام متاورس به گوشتان خورده است. در این مقاله میخواهیم به دنیای شگفت انگیز متاورس سری بزنیم و با جذابیت‌های آن آشنا شویم. یکی از جذابیت‌های متاورس، کسب درآمد از طریق بازی است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۳۵۶۹۳۳
متاورس چیست؟ پروژه ها و ارزهای متاورس
 
 
متاورس چیست؟

همه‌ی ما در برخی از فیلم‌های قدیمی شاهد دنیاهای مجازی و ارتباط انسان‌ها با هم در یک فضای شبه واقعیت و دیجیتال بوده‌ایم. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، این تصور از خیال به واقعیت تبدیل شده است. متاورس علاوه بر تحقق این رؤیا، زمینه‌ای برای کسب درآمد و ارتباط بیشتر با دنیای رمزارزها را نیز فراهم کرده است. فناوری بلاک‌چین با گسترش و پیشرفت روز افزون توانسته کمک زیادی به متاورس نماید. کلیه دارایی‌هایی که در متاورس وجود دارند از جنس توکن هستند.

 با توکن میتوانید هرآنچه را که در دنیای متاورس وجود دارد بخرید یا بفروشید. بنابراین کسی در متاورس ثروتمند است که توکن بیشتری کسب کرده است. از طرفی بهترین بازیکنان، ثروتمندترین ساکنان متاورس نیز خواهند بود. اگر میخواهید در متاورس حضور داشته باشید و به عنوان یکی از کاربران سودکننده در متاورس بازی کنید، ابتدا اطلاعات و آگاهی خود را از این دنیای خیال‌انگیز بیشتر کنید. برای شروع و کسب اطلاعات جامع درباره‌ی متاورس میتوانید به مقاله‌ای جامع در سایت آموزش فارکس با عنوان " متاورس چیست؟" مراجعه کنید.

پروژه های متاورس

متاورس دارای پروژه‌های متعددی است که اگر تمایل داشتید از آن‌ها استفاده کرده و کسب درآمد کنید. کسب درآمد از طریق متاورس دارای جذابیت‌های خاصی است، زیرا تمام فرایندهای آن بر اساس بازی کردن انجام میشود. پروژه ‌های متاورس بر اساس بلاک چین عمل کرده و به همین دلیل هرکدام ارز مخصوص به خود را دارا هستند. این ارزها به  عنوان دارایی بدست آمده از طریق بازی‌ها تعریف شده‌اند. این یعنی به هر اندازه که شما بازی میکنید یا به خریدوفروش ملک در متاورس می‌پردازید، ارز و یا توکن دریافت می‌کنید. شما می‌توانید ارزهای بدست آمده از طریق بازی در متاورس را با کمک تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی دوباره سرمایه‌گذاری کرده و افزایش دهید و یا از همان ارزها در خریدوفروش داخل متاورس استفاده نمایید. در ادامه به برخی از مهمترین پروژه‌های متاورس می‌پردازیم.

پروژه دیسنترالند (Decentraland)

حدود چهار سال پیش پروژه‌ی دیسنترالند آغاز به کار کرد. این پروژه بر پایه‌ی بلاک‌چین اتریوم تعریف شده است. کاربران در دیسنترالند می‌توانند تکه‌های زمین خریداری کنند. هر تکه زمین در دیسنترالند، شانزده متر مربع است. افرادی که زمین می‌خرند می‌توانند از آن ملک برای پروژه‌ها و یا برنامه‌های دیگر استفاده نمایند. مجموع تکه‌های موجود در دیسنترالند به بیش از 90 هزار تا میرسد. اگر شما در پروژه‌های متاورس بخواهید ملکی بخرید باید توکن پرداخت کنید. ارز دیجیتال پروژه دیسنترالند، توکن MANA است. این توکن به صورت اختصاصی برای دیسنترالند تعریف شده است. در دیسنترالند می‌توانید از این توکن استفاده کرده و زمین بخرید.

پروژه سندباکس

دنیای مجازی سند باکس (The Sandbox) به صورت فردمحور طراحی شده است. این یعنی به صورت غیر متمرکز است و این اصل با دقت رعایت شده است. همین موضوع باعث شده است که این پروژه از بین پروژه‌های  متاورس مقبولیت بیشتری کسب کند. در سندباکس، NFT‌های مخصوصی تبادل میشود. توکنی که در این بازی تعریف شده است، SAND نام دارد. البته باید توجه داشت که با گذشت زمان و افزایش بازیکنان، رفته رفته تعداد این توکن کمتر خواهد شد. این یعنی در آینده‌ای نچندان دور پیشبینی می‌شود که قیمت این توکن افزایش پیدا کند.

پروژه Somnium Space

این پروژه در بین بازی‌های متاورس توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کرده است. جهان مجازی ایجاد شده توسط این پروژه از مجموعه ی NFTها پشتیبانی میکند. پروژه‌ی سامنیوم اسپیس تجربه‌ی یک دنیای سه بعدی مجازی را هدیه می‌دهد. شما میتوانید در این بازی به طور سه‌بعدی، آواتار‌های جذاب را به زمین‌هایی که خریدید اضافه کنید. آدم‌های سه‌بعدی که در این پروژه طراحی می‌کنید خیلی کامل و بی‌نقص طراحی شده‌اند. یکی از مزیت‌های این پروژه این است که از Polygon استفاده میکند. همین موضوع باعث شده است که مشکلاتی که در سر راه کاربران برای ورود وجود دارد حذف شوند.

پروژه بلاکتوپیا (Bloktopia)

پروژه بلاکتوپیا یکی از جدیدترین پروژه‌های متاورس است. این پروژه موفق شده است تا سرمایه‌گذاران کلان را به سمت خود جذب کند. به همین دلیل باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. علاوه بر این صرافی‌های معتبری همچون Kucoin از آن پشتیبانی کرده و در دنیای بلاکتوپیا، دفاتر مجازی خود را راه انداخته‌اند. شما در بیست‌و‌یک مرحله می‌توانید در این پروژه بازی کنید. این پروژه همچون سایر بازی‌های متاورس، به شما امکان میدهد تا مستغلات و زمین، بخرید و یا بفروشید. تفاوت این پروژه نیز با دیگر بازی‌ های متاورس این است که موفق شده به صورت با کیفیت و سه‌بعدی، جذابیت‌های بصری خاصی به بازی اضافه کند.

تعداد بازی های متاورس و نیز کیفیت آنها رفته رفته در حال افزایش است. این دنیای شگفت‌انگیز تازه در اول راه است و گزینه‌ی مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در کنار لذت بردن و علاقمندی است. اگر میخواهید به طور حرفه‌ای با بازی‌های متاورس آشنا شده و به یک بازیکن حرفه‌ای در این دنیای مجازی تبدیل شوید، در ابتدا از آموزش‌های ویژه در این زمینه شروع کنید. سایت آموزش فارکس به شما کمک میکند تا به صورت حرفه‌ای با مفهوم و انواع ارزها آشنا شده و به مهارت‌های کلیدی در تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی دست پیدا کنید. پس از آنکه خود را به این مهارت‌ها مسلح کردید میتوانید با خیال آسوده به دنیای شگفت‌انگیز متاورس سر بزنید.

ارزهای متاورس

ارز های متاورس همان دارایی بدست آمده از طریق بازی کردن در متاورس هستند. ارزهای متاورس برای پروژه‌های مختلف، فرق میکند. برای مثال ارز دیجیتال CUBE در پروژه‌ی Somnium به ازای خرید ملک و مستغلات به شما داده میشود. همچنین ارز MANA برای دیسنترالند و SAND برای سندباکس تعریف شده است. ارزهای متاورس دیگری نیز وجود دارند از جمله WAX و Ultra که هرکدام در پروژه‌های خاص خود تعریف شده اند. هنگامیکه شما ارزهای خاص خود را پس از بازی کردن دریافت میکنید، زمان سرمایه‌گذاری شما شروع شده است.

این یعنی باید بتوانید با ارزهای بدست آمده سرمایه‌گذاری کرده و به معامله بپردازید. برای اینکار از دریافت آموزش‌های معامله و تحلیل استفاده کنید. تا در کنار بازی‌کردن در متاورس و بدست آوردن دارایی مجازی، روزبه‌روز دارایی‌های خود را بیشتر کنید. سایت آموزش فارکس با ارائه‌ی خلاصه‌ی انواع کتاب در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری و بازارهای مالی، کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی دنیای مجازی متاورس پرداختیم و پروژه‌ها و بازی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. بازی های متاورس، زمینه‌ی مناسبی برای بازی کردن و کسب درآمد به شمار میروند. بنابراین کسی در متاورس موفق خواهد بود که بتواند مدیریت مناسبی برای دارایی های خود داشته باشد. به همین منظور نیاز است تا با یادگیری کامل اصول معامله و تبادل ارزهای دیجیتال، نهایت استفاده را از این دنیای شگفت انگیز ببرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها