خاتمی: غربی‌ها در حالی دستور قطع برنامه‌های برون‌مرزی را صادر کردند که ادعای طرفداری از آزادی بیان دارند

واکنش ائمه جمعه به حذف شبکه‌های ایران از ماهواره

نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در مذاکرات برجام گفت: توطئه‌های دشمنان اسلام در این مذاکرات به خودشان باز خواهد گشت.
کد خبر: ۱۳۵۳۴۸۹
توطئه دشمنان در مذاکرات هسته‌ای به خودشان باز می‌گرددبه گزارش جام جم آنلاین البرز، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: امروز آمریکا به کمک صهیونیست‌ها در اتاق فکر خود به این نتیجه رسیده اند که در روند مذاکرات هسته‌ای بهانه تراشی کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: متهم سازی ایران در خصوص حق مسلم خود در زمینه هسته‌ای یا نپذیرفتن پیشنهاد عادلانه ایران در این موضوع از مهمترین رفتار‌های خصمانه آمریکا در این مذاکرات است.
آیت الله حسینی همدانی افزود : این اقدامات با هدف بمباران خبری علیه ایران درپیش گرفته اند، اما ایران اسلامی با قدرت در مذاکرات حاضر شده و کید دشمنان به خودشان باز خواهد گشت.

جهان اسلام در کنار اتحاد به رسانه و پول مشترک بیندیشد

نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه جهان اسلام در موضوعات فرهنگی و دینی به هم پیوسته و دارای اشتراکات فراوان است، گفت : امروز زبان دینی (عربی) و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از محوری‌ترین مشترکات در جهان اسلام است.
وی تاکید کرد که دشمنان با انواع ترفند‌ها به دنبال ضربه زدن به مشترکات دینی و مذهبی مسلمانان هستند، اما خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، حج واحد و اعمال واحد همگی قدرت اسلام هستند.
آیت الله حسینی همدانی افزود : اگر بعضی کار‌ها امروز برای ایجاد اتحاد اسلامی دنبال شود تحول بزرگی به وجود خواهد آمد، مثل پول مشترک یا مرکز رسانه‌ای و فناوری رسانه‌ای اتحاد جهان اسلام تشکیل شود.
نماینده، ولی فقیه در استان البرز گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در روز ولادت با سعادت پیامبر اسلام (ص) فرمودند وحدت جهان اسلام امر راهبردی بوده نه تاکتیکی است و موضوع فلسطین را هم شاخص و هم عامل وحدت دانستند.
آیت الله حسینی همدانی افزود:رهبر معظم انقلاب فرمودند که امروز مهمترین دستاویز دشمن ایجاد اختلاف است و دشمنان می‌خواهند مسلمان به دست مسلمان از بین برود.

مسلمین یکدیگر را متهم نکنند

آیت الله حسینی همدانی گفت : همه مسلمین باید توجه داشته باشند که یکدیگر را متهم به تکفیر نکنند که بر خلاف سیره پیغمبر (ص) است.
وی تاکید کرد که نباید طوری سخن گفت که احساسات تحریک شود، همه باید اهل مطالعه باشیم و وظیفه داریم کتب یکدیگر را بخوانیم، آفتاب وجودی اهل بیت (ع) طوری است که کسی نمی‌تواند انکار کند.
وی با اشاره به سخنان بزرگان اهل سنت در خصوص حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و تمام ائمه اطهار (ع) گفت: روایات فراوان از بزرگان اهل سنت در خصوص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داریم.

علمای اهل سنت خوب وارد صحنه شدند

نماینده، ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تفرقه افکنی برخی در حوزه دین و مذهب گفت : باید از علمای اهل سنت که این روز‌ها به دفاع از اتحاد جهان اسلام وارد صحنه شدند قدردانی کنیم؛ خوب وارد عرصه شدند.
وی افزود: نباید بگذاریم وحدت ما را یک عده بر هم بزنند، خلفای راشدین راجع به اهل بیت (ع) عبارات عجیبی دارند و از خلفای اول و دوم مسلمین در خصوص اهل بیت (ع) مطالبی وجود دارد که سفارش به مودت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
امام جمعه کرج تاکید کرد که در بحث مسائل شیعه و سنی باید مواظبت کرد و از اختلاف پرهیز نمود.
وی افزود :  گفتمان انقلاب اسلامی ظرفیت بی نظیری است که اگر درست مورد استفاده قرار گیرد انقلاب و جامعه را قدرتمندانه‌تر به استقلال فرهنگی و امثال آن می‌رساند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به تقویت جنبش نرم افزاری و اراته الگوی ایرانی اسلامی و انسجام ملی کمک می‌کند.
امام جمعه کرج افزود :  امروز بیشتر مسلمان جهان آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می‌دانند؛ دشمنانی که تلاش دارند اسلام را تضعیف کنند و اتفاقا این دشمن مشترک زمینه ساز وحدت است.

افول کامل آمریکا نزدیک است
آیت الله حسینی همدانی گفت: کاملا روشن است که آمریکا پس از خروج از افعانستان و شکست‌های متعدد و عقب نشینی‌ها به دنبال ترفند‌های دیگر است که بدون حضور فیزیکی نقش آفرین باشد که یکی از این ترفند‌ها بر هم زدن وحدت مسلمانان است.
نماینده، ولی فقیه در البرز افزود: امروز بیچاره‌تر از آمریکا در دنیا نداریم؛ تا قبل از سال جدید میلادی تمام نیرو‌های نظامی خود را باید از عراق بیرون ببرد و باید این کار را بکند.
وی گفت : این بخش انتقام سختی است که در حال تحقق است و به فضل خدا افول کامل آمریکا و محو کامل اسرائیل از صفحه روزگار نزدیک است.

ضرورت مراقبت از بیت المال

آیت الله حسینی همدانی با اشاره اهمیت امر به مربه معروف و نهی از منکر در جامعه و مراقبت از لغزش و گناه گفت: آنچه در ذهن خود نسبت به دیگران فکر می‌کنیم در نزد خدا در حساب شخصی به نام ما ثبت می‌شود؛ اینکه گزارش درست یا غلط دادیم و یا می‌توانستیم کار کسی را انجام بدهیم و ندادیم همه اش حساب و کتاب دارد.
وی افزود : با حرف و تایید انتخاب و تکذیب ما برای افراد اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که توجه نکردیم چگونه عمل کنیم همه پاسخ دارد.
امام جمعه کرج گفت: بیت المال که در اختیار عده‌ای است، برخی چه ظلم‌هایی که می‌کنند، اگر انسان بفهمد که حساب پس بدهد و پاسخ محکمه پسند الهی داشته باشد کوچکترین خطا و لغزش را به حساب می‌آورد به خودش می‌آید.
آیت الله حسینی همدانی  افزود: باور کنیم که در محضر خداوند هستیم و خدا عالم بر همه امور ما است و همه امور را اصلاح می‌کند، کسی که راحت با وجدان عمل می‌کند وقتی می‌داند به خدا پاسخ گو باید باشد نظر دیگران برای او معنی ندارد.
وی افزود: یکی از منکرات و اعمال ناپسند نقل و نشر اعمال ناپسند است؛ اگر کسی مرتکب گناه شد تکرار نکند برای دیگران و مخفی نگه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت :  گناه دیگران را باید پوشاند و برملا نکرد البته غیر از جرم‌هایی که عمومی و تعرض به بیت المال است که حساب آن جدا است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها