خاتمی: غربی‌ها در حالی دستور قطع برنامه‌های برون‌مرزی را صادر کردند که ادعای طرفداری از آزادی بیان دارند

واکنش ائمه جمعه به حذف شبکه‌های ایران از ماهواره

امامان جمعه سراسر کشور، اقدام کشورهای غربی در قطع شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما را بشدت محکوم و این اقدام را نشان‌دهنده وحشت دشمنان از صدور اندیشه و تفکرات ملت ایران به سایر ملل اعلام کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه خود، این اقدام شکست خورده را نشانه استیصال دشمنان ملت ایران از گسترش روز‌افزون بیداری اسلامی بیان کردند و قطع برنامه‌های برون‌مرزی صدا و سیما را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و جریان آزاد اطلاعات دانستند.
کد خبر: ۵۱۰۴۸۴

آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه‌های نماز‌جمعه دیروز تهران با اشاره به قطع برنامه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران به دستور مستقیم اتحادیه اروپا گفت: البته در دنیا آبروی آنها رفته است. آنها در حالی دستور قطع برنامه‌های برون‌مرزی را صادر کردند که ادعای طرفداری از آزادی بیان دارند.

وی افزود: به بهانه آزادی بیان به پیغمبر گرامی اسلام توهین می‌کنند و کاریکاتور موهن می‌کشند، اما تحمل چند شبکه را به دلیل افشاگری ندارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مثال قرآن‌کریم در خصوص تلاش مشرکان برای جلوگیری از رسیدن صدای پیامبر با سوت و کف‌زدن گفت: اگر آنها موفق شدند که چنین کاری را انجام دهند شما نیز موفق می‌شوید و ان‌شاءالله فناوران ایرانی در آینده نه چندان دور به جایی خواهند رسید که با این تحریم‌ها مقابله کنند.

آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، قطع شبکه‌های ماهواره‌ای کشورمان را به‌دست مدعیان حقوق بشر و آزادی اطلاعات، نقض صریح قوانین بین‌المللی دانست و افزود: با قطع این شبکه تناقض رفتار و گفتار آنان مشخص و آشکار شد که آنها با آزادی بیان و انتشار آزادانه اخبار مخالفند.

آیت‌الله سلیمانی، نمایند ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان هم گفت: جمهوری اسلامی ایران ندای آگاهی و بیداری برای جامعه انسانی سرداده است اما قدرت‌های غربی با عملی غیرقانونی به قطع شبکه‌های تلویزیونی ایران در ماهواره‌ها دست زده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک هم تاکید کردند دشمن با منع پخش برنامه‌های برون‌مرزی صدا و سیما از ماهواره غربی، دروغگویی و نفاق خود را در آزادی بیان به جهانیان نشان داد. امام جمعه موقت قزوین هم با انتقاد از قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران به دستور اتحادیه اروپا گفت: هدف تحریم‌کنندگان این است که دنیا صدای عدالت را نشنود تا جنبش‌هایی مانند وال‌استریت دوباره پیش نیاید.

امام جمعه سمنان نیز با محکوم کردن اقدام اروپا در قطع برنامه‌های برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ادعای دروغین اروپا درباره آزادی بیان واقعا بی‌اساس است چرا که آنها فیلم توهین‌آمیز به رسول مکرم اسلام را مصداق آزادی بیان می‌دانند اما خودشان اجازه نمی‌دهند اخبار و رویکردهای رسانه‌ای ایران برای مردم اروپا پخش شود.

آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تحریم شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما را نشان از ضعف و ناامیدی دشمنان اعلام و تصریح کرد: شبکه‌های ایران مروج پیام روح بخش دین اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیع‌زاده امام جمعه موقت رشت هم قطع شبکه‌های برون مرزی ایران از سوی بدخواهان نظام را محکوم کرد و گفت: ما از طریق این شبکه‌ها با اطلاع‌رسانی صحیح صدای اسلام حقیقی و وقایع منطقه را به گوش جهانیان می‌رساندیم اما تروریسم رسانه‌ای غرب نشان داد، کسانی که دم از آزادی بیان می‌زنند خود به آن عمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کازرونی امام جمعه کرج هم قطع شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما را، خلاف قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد و گفت: قطع شبکه‌های تلویزیونی در حالی اتفاق افتاد که کشورهای غربی، خود را مدافع آزادی بیان و اطلاع‌رسانی شفاف می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز هم قطع شبکه ماهواره‌ای رادیویی و تلویزیونی ایران را نتیجه موفقیت‌های ایران و جبهه حزب‌الله در مقابله با استکبار دانست. حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه بیرجند هم گفت: قطع شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما نشانه ضعف و ترس دشمنان از جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز نیز این اقدام اروپایی‌ها را مغایر با تمام اصول امروز دنیا دانست و تاکید کرد این کار با منشور سازمان ملل و میثاق بین‌المللی حقوق سیاسی در مغایرت است و این کار، بی‌شرمی تمام اتحادیه اروپا را می‌رساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی اصفهانی امام جمعه آبادان نیز تصریح کرد اروپا قرارداد بین‌المللی رسانه ملی را به صورت یک طرفه قطع کرده و مانع از اطلاع‌رسانی از وقایع شده‌اند و آنان حق چنین کاری را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد نیز قطع شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما را نشانه ضعف دشمن در برابر منطق به حق جمهوری اسلامی دانست و گفت: این اقدام غیرقانونی و غیر حرفه‌ای نشانه درماندگی دنیای غرب در برابرحق طلبی مردم ایران است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه یاسوج هم، قطع شبکه‌های برون‌مرزی ایران را نشانه ترس مجامع غربی از انعکاس صدای حق ایران برمجامع آنها دانست و گفت: اقدام مجامع غربی نشان می‌دهد که شعار آزادی بیان در این دولت‌ها دروغی بیش نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها