سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد گفت: همکاری‌های مشترک گردشگری خراسان رضوی و ترکیه در پساکرونا تداوم خواهد داشت و از ظرفیت‌های گردشگری این استان برای بازدید شهروندان ترکیه استفاده خواهد شد.
سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد گفت: همکاری‌های مشترک گردشگری خراسان رضوی و ترکیه در پساکرونا تداوم خواهد داشت و از ظرفیت‌های گردشگری این استان برای بازدید شهروندان ترکیه استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، فاتح توپچو  با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه میراث ‌فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: شیوع پاندمی کرونا موجب تعویق همکاری‌های مشترک ترکیه با خراسان رضوی شد که در پسا کرونا دوباره از سرگرفته خواهد شد.
سرکنسول  جمهوری ترکیه در مشهد با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی مشترک باعث تعمیق روابط می‌شود، بیان کرد: هنرمندان ترکیه قرار است به مشهد سفر کنند و از آثار تاریخی، گردشگری و ظرفیت‌های هنری بازدید داشته باشند.
توپچو یادآور شد: حرم رضوی و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) مهم‌ترین جاذبه مشهد و خراسان رضوی محسوب می‌شود. علاوه بر زیارت، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این استان از جمله آرامگاه فردوسی، آرامگاه حکیم خیام و عطار نیشابوری مورد علاقه شهروندان ترکیه در سفر به خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: زادگاه بکتاش‌ولی در روستای فوشنجان نیشابور یکی از ظرفیت‌های گردشگری مورد علاقه شهروندان ترکیه است که می‌تواند گردشگران زیادی از این کشور را به خود جذب کند.
دعوت از فعالان گردشگری ترکیه برای ایجاد همکاری‎‌های دو جانبه
همچنین سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: اشتراکات فرهنگی زیادی میان ایران و ترکیه وجود دارد که با توجه به لغو روادید، گردشگری بر مبنای این اشتراکات توسعه خواهد یافت.
وی با بیان این‌که کشورهای همسایه ایران در اولویت برنامه توسعه گردشگری خراسان رضوی قرار دارند، تصریح کرد: به تازگی نشست مشترک فعالان گردشگری ایران و عراق برگزار شد و براساس توافق و تعامل صورت گرفته، همکاری‌های دوجانبه و تبادل زائر و گردشگر میان این دو کشور توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین آمادگی داریم با دعوت از فعالان گردشگری کشور ترکیه، زمینه همکاری دوجانبه میان این دو کشور را فراهم کنیم.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنبن برای تبادل اشیاء تاریخی و برگزاری جشن نورزگاه مشترک با همکاری وزارت امور خارجه اعلام آمادگی کرد و درباره طرح و برنامه‌های توس خاطرنشان کرد: محدوده شهر تاریخی توس با حدود ۳۶۰ هکتار در حال اجرا برای طرح احیای توس است.
بر اساس گزارش روابط ‌عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی همچنین از ایجاد باغ مفاخر توس در محدوده‌ای به وسعت دو هکتار خبر داد و افزود: مشهد ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد که در این راستا بسته‌هایی برای سرمایه‌گذاری خارجی نیز آماده شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها