نخستین گردهمایی هم اندیشی و هم افزایی شبکه صالحین بسیج خراسان رضوی در تالار قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.
نخستین گردهمایی هم اندیشی و هم افزایی شبکه صالحین بسیج خراسان رضوی در تالار قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۰۵۳
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این گردهمایی گفت: قرآن کریم می‌فرماید تربیت بر آموزش مقدم است و تربیت زمان دارد و زمان آن دوران کودکی و نوجوانی است و اگر از این مرحله بگذرد تربیت نقش چندانی ندارد. بعد از نوجوانی، تربیت وارد مرحله جوان سازی می‌شود و در جوانان موضوع جوانسازی مطرح است.
آیت الله علم الهدی افزود: در جامعه بسیجی که جوانان هستند مساله جوانسازی مهم است نباید با موضوع تربیتی که برای نوجوانان در نظر داریم اشتباه شود. جوانسازی نفوذ در احساس جوان و رفاقت با اوست. 
وی ادامه داد: جوانسازی با آموزش، نصیحت و موعظه فرق دارد در عرصه تربیت پند و اندرز موثر است اما برای جوانان این نصیحت و موعظه و برگزاری کلاس تلخ است چون تا شروع به پند و اندرز کنید احساس می‌کند می‌خواهید از موضع بالا با او برخورد کنید.
امام جمعه مشهد گفت: در حرکتهای جمعی و تربیت جوانان، رفاقت با آنها وهمنشینی و جلسات اثر دارد لذا باید حلقه های صمیمیت و دوستی طراحی کنیم.
وی افزود: امسال در دوره انتخابات ریاست جمهوری یک حرکت جالب از سوی جمعی از جوانان بسیج دانشجویی و همکاری طلاب با عنوان "کافه گفتگو" انجام شد که در خیابانهای شهر با مردم و جوانان دوستانه صحبت می‌کردند و نتایج خوبی هم داشت.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: مساله تربیت جوانان با آنچه در مدرسه و دبستان هست متفاوت می‌باشد یک سری مسائل فنی و خاص هست که نیاز به کلاس دارد اما بسیاری از مسائل در جلسات دوستانه و گفتگو موثرتر است و نوآوری در کیفیت ارائه مطلب نیز باید در نظر گرفته شود.
وی گفت: دوره‌هایی که برای جوانان برگزار می‌شود باید جالب و جاذب باشد، کلاس و درس برای جوان حالت تکلیف دارد و تکلیف برای او تلخ است با کلاس نمی‌شود جوان را ساخت زیرا اثر معکوس دارد.  
حدود ۱۲ هزار حلقه صالحین در پایگاهای مقاومت بسیج خراسان رضوی فعال است.
تقویت باورهای دینی، توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان بسیجیان و تعالی معنوی توام با رشد ایمان آگاهانه و بصیرت بسیجیان از اهداف مهم حلقه‌های صالحین است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها