مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: حضور دانشجویان بسیجی باعث شد تا چالش کمبود نیرو برای انجام واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد به خوبی برطرف شده و طرح به نتیجه برسد
مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: حضور دانشجویان بسیجی باعث شد تا چالش کمبود نیرو برای انجام واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد به خوبی برطرف شده و طرح به نتیجه برسد
کد خبر: ۱۳۵۰۳۴۲

به گزارش جام جم آنلاین خرسان رضوی ،دکتر محسن ذاکریان  در نشست بررسی نقش آفرینی بسیج دانشجویی در نظام سلامت خراسان رضوی در مشهد افزود: هیچ چالشی در حوزه نیروی انسانی کشور، قرار نیست با واردات از خارج کشور تامین شود.
وی ادامه داد: از نکات مغفول مانده در دوران واکسیناسیون، نبود پیوست تربیتی فرهنگی در این مدت برای افرادی بود که زیر نظر بسیجیان مشغول به فعالیت بودند تا آنها بیشتر با دیدگاه و اهداف بسیج آشنا شوند. به عبارتی وقتی پرستاری می‌دید نیروی مردمی و بسیجی بدون دریافت هزینه، در حال خدمت به بیمار است با روحیه بسیجی آشنا می‌شد و کمتر نگران دریافتی اندک خود بود.
مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به مدیریت بهره‌وری هزینه و نیرو اضافه کرد: یکی از مواردی که دانشجویان بسیجی باید به آن در کارهای تشکیلاتی خود توجه کنند این موضوع است تا در آینده مدیران در پایش طرح های اجرایی، نفع ملی را بر نفع محلی و شخصی ترجیح دهند و از سوی دیگر دچار آسیب بیش‌فعالی نیز نشوند زیرا انجام کارهای ناقص زیاد به کار نمی آید و باید کارهای اندک با نتایج و دستاوردهای بزرگ به نتیجه برسد.
او عنوان کرد: اصلی ترین نقش بسیج، تربیت مدیران لایق و شایسته برای کشور است تا نیروهای در تراز انقلاب به چشم ‌آیند و مورد استفاده قرار گیرند و بسیج موظف است به صورت هدفمند این موضوع را پیگیری کند زیرا نیروهایی که در گذشته انقلابیونی خنثی بوده اند اکنون نیز افرادی هستند که انگیزه‌ کمتری برای مبارزه با فساد دارند.
ذاکریان گفت: دانشجویان بسیجی اکنون با فراگیری کار تیمی و تشکیلاتی باید مبانی اعتقادی خود را نیز عمق ببخشند زیرا تظاهر به انقلابی بودن، آسان است ولی انقلابی بودن سخت‌تر است.
وی با اشاره به اینکه کرونا اولویت نیست بلکه فوریت است، افزود: مساله امروز کشور کاهش جمعیت است و در هر مدخلی از مسائل کشور که ورود می‌کنیم کمبود نیروی انسانی در آینده به عنوان یک سیاه چاله رو به روی ما قرار دارد. در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ سقط عمدی جنین در خراسان رضوی وجود دارد و حال آنکه این کار با هیچ منطقی، قابل توجیه نیست.
این پزشک بسیجی ادامه داد: مسائل جمعیتی در کشور یک بحران است و مهمترین سازمانی که اکنون در حال فرافکنی است وزارت بهداشت است و حال آنکه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، که به تازگی از سوی رییس مجلس به دولت ابلاغ شد، بیش از ۸۰ بند به حوزه وزارت بهداشت ارتباط دارد.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس و در سال‌های بعد از آن، در تمام بحران‌هایی که دستگاه‌های اجرایی از پاسخگویی به مردم ناتوان بودند، بسیج بدون دریافت دستور وارد عرصه و میدان می‌شد، گفت: انتظاری که از بسیج دانشجویی وجود دارد این است که بر اساس تکلیف خود در امور محوله ورود کند و این در حالی است که در دوره فراگیری کرونا فرصتی شد تا مردم با توان و حضور بسیجیان بیشتر آشنا شوند.
ایوب توکلیان افزود: در زمان واکسیناسیون علیه کرونا، بسیج با نقطه زنی خوش درخشید زیرا، به هر شکل ممکن باید کشور با انجام واکسیناسیون به ایمنی جمعی می رسید.
وی با اشاره به اینکه کشور بیشتر از اینکه از تحریم رنج ببرد از سوء مدیریت رنج می‌برد، اظهار کرد: فلسفه حضور در تشکل‌های دانشجویی، علاوه بر شناخت کار جمعی و تحمل نظرات دیگران، شناسایی معضلات و سپس مطالبه گری برای رفع آنها است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: هنر شما بسیجیان، شناسایی مشکلات قبل از ایجاد چالش است زیرا مدیران اجرایی کمتر فرصتی برای اندیشیدن و آینده نگری نسبت به معضلات دارند که متاسفانه این باعث فراموشی اولویت‌ها شده است و تشکل‌های دانشجویی به عنوان اتاق فکر می‌توانند پیگیر برنامه‌های اجرایی و مطالبه گری باشند.
توکلیان گفت: به عنوان مثال با مهاجرت شماری از پزشکان، تامین پزشک برای مناطق محروم کشور با چالش روبه‌رو شده است که این مساله باید در سالهای قبل مورد توجه قرار گرفته و برای جبران آن برنامه ریزی می‌شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها