نخست وزیر انگلیس اعلام کرد هیچ مقام رسمی از این کشور در مراسم المپیک پکن شرکت نخواهد کرد و آن را تحریم دیپلماتیک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: «با توجه به اینکه هیچ وزیر یا مقام رسمی انگلیسی قرار نیست در مراسم المپیک زمستانی شرکت کند، انگلیس به شکلی موثر این رقابت‌ها را تحریم دیپلماتیک خواهد کرد.»

وی امروز (چهارشنبه) در نشست هفتگی پرسش و پاسخ در پارلمان گفت: «یقینا تحریم دیپلماتیک بازی‌ های المپیک زمستانی پکن را خواهیم داشت.»

نخست وزیر انگلیس تأکید کرد که تحریم ورزشی سیاست دولت انگلیس نیست. آمریکا و استرالیا نیز پیش از این تدبیری مشابه اتخاذ کردند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز امروز (چهارشنبه) ضمن ادعای نقض حقوق بشر از سوی چین، اعلام کرد که این کشور نیز به همراه آمریکا، المپیک زمستانی پکن را تحریم خواهد کرد.

آمریکا تنها چند هفته پس از گفتگو‌ها با هدف کاهش روابط پرتنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان، اعلام کرده است که مقامات دولتی این کشور المپیک زمستانی در پکن را تحریم خواهند کرد. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند علت این تحریم «جنایات حقوق بشری چین» است.

خوان آنتونیو سامارانچ که ریاست پانل هماهنگی کمیته بین المللی المپیک برای رویداد پکن را بر عهده دارد، ضمن انتقاد از در هم آمیختن ورزش و سیاست گفت: «ما همیشه از جهان سیاسی تا حد ممکن احترام و کمترین مداخله ممکن را درخواست می‌کنیم».

کمیته المپیک استرالیا نیز اعلام کرده است که تحریم هیچ تاثیری بر آمادگی ورزشکاران برای بازی‌ها نخواهد داشت و افزود که گزینه‌های دیپلماتیک به کشور‌ها بستگی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها