در پی وقوع یک حادثه تیراندازی در مرکز ایالت «تنسی» آمریکا، دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۵۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در یک حادثه تیراندازی در آپارتمانی در «نشویل» ایالت «تنسی» آمریکا دست‌کم سه مرد جان خود را از دست دادند و چهار نفر زخمی شدند.

پایگاه اطلا‌ع‌رسانی «هیل» در این خصوص گزارش کرد، اداره پلیس نشویل در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت که یک حادثه تیراندازی در آپارتمانی به وقوع پیوسته و به نظر نمی‌رسد که عامل مسلح برای ورود به ساختمان به زور متوسل شده باشد.

گزارش رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که میزان جراحات زخمی‌های این حادثه چندان جدی نیست. نیرو‌های پلیس نشویل اعلام کردند که دو اسلحه در محل حادثه تیراندازی پیدا شده و واحد قتل اداره پلیس نشویل، تحقیقات درباره این پرونده را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، تیراندازی در ایالت تنسی پس از وقوع دو حادثه تیراندازی دیگر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روز موسوم به «جمعه سیاه» به وقوع پیوست.

در حادثه تیراندازی در یک مرکز خرید در «تاکوما» ایالت واشنگتن، دست‌کم یک نفر زخمی شد و اداره پلیس تاکوما اعلام کرد که فرد زخمی دچار جراحات شدیدی شده است و به بیمارستان انتقال یافته و مرکز خرید مذکور تعطیل شده و مظنون فراری است.

در یک حادثه تیراندازی دیگر در «دورام» ایالت «کارولینای شمالی»، دست‌کم شش نفر مجروح شدند و اداره پلیس دورام در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یکی از زخمی‌های این حادثه یک پسر ۱۰ ساله است که یک گلوله پس از کمانه کردن به وی برخورد کرد.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند یا زخمی می‌شوند، اما با این حال، به دلیل قدرت لابی سلاح در ایالات متحده، کنگره آمریکا تاکنون حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

مقایسه آمار‌های خشونت با سلاح میان آمریکا و کشور‌های دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد که در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را دارد نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتار‌های جمعی با سلاح می‌شوند در این کشورند.

علاوه بر این، آمار‌های مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها