رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در تمام ابعاد به عنوان پایلوت اقتصادی ایران محسوب می شود .
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در تمام ابعاد به عنوان پایلوت اقتصادی ایران محسوب می شود .
کد خبر: ۱۳۴۸۱۳۳


به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در تمام ابعاد به عنوان پایلوت اقتصادی ایران محسوب می شود .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان، محمدرضا صفا در دیدار با سفیر نیکاراگوئه که با حضور تنی چند از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان و شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس همراه بود، اظهار داشت: تجارت در استان هرمزگان قدمتی دیرینه دارد و بسیاری از کشورها تمایل دارند که در این استان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: به دنبال ایجاد و گسترش مراودات تجاری با کشورهای رو به توسعه هستیم و تمایل داریم با ظرفیت های تجاری کشوری نیکاراگوئه نیز آشنایی کامل داشته و با اعزام هیات تجاری از نزدیک آشنا شویم.

صفا تاکید کرد: امروز دنیا با ظرفیت های تجاری استان هرمزگان به خوبی آشناست و در واقع از آن به عنوان بهشت سرمایه گذاران یاد می شود.

در ادامه این نشست نیز سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران بیان داشت: ما با مردم ایران نه تنها دوست بلکه خواهر و برادر محسوب می شویم.

ایساک لنین براوو اظهار داشت: ایران قطب آبزی پروری و شیلات است و ما تمایل داریم از ظرفیت های ایران برای انتقال دانش و صنعت به کشورمان استفاده کنیم.

وی بیان داشت: کشور ما محصولات زیادی نظیر انبه و شکر، ذرت و سویا، قهوه و کاکائو و… دارد ولی متاسفانه به دلیل نبود صنایع آنطور که باید سوددهی ندارد و ما نیازمند انتقال دانش و صنایع به کشورمان هستیم.

ایساک لنین براوو تصریح کرد: تجار ایرانی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور ما تا ۱۰ سال از مالیات معاف هستند و برای ویزا نیز هیچ مشکلی برای تجار وجود ندارد و ما نهایت همکاری های لازم را با تجار به کار خواهیم بست.

وی تاکید کرد: ما در نیکاراگوئه آژانس مختص سرمایه گذاری داریم که قبل از ورود تجار تمام اطلاعات لازم را در اختیار تجار قرار می دهند و از تمام قوانین کشور در امر تجارت آنها را مطلع می سازند و بعد از آن سرمایه گذاران می توانند با اطلاعات کافی تجارت خود را با کشور نیکاراگوئه آغاز نمایند.

در ادامه این نشست نیز راستی نائب رییس، افندی عضو هیات نمایندگان، جمالی عضو هیات نمایندگان، دکتر رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان به ظرفیت های تجاری استان هرمزگان در بخش های مختلف اشاره کردند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها