میلان به دنبال انتقام از اینتر و تداوم بالانشینی

این دلامادونینای جذاب

برای نسلی که عکس‌های فوتبالی آدامس‌ها یکی از بهترین تفریحاتش بود، پیدا کردن چند شخصیت در میان این عکس‌ها شور و خوشحالی دیگری داشت.
کد خبر: ۱۳۴۶۱۳۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم،  ستاره‌های آن زمان کم نبودند اما نمی‌دانیم به چه دلیل و علت خاصی بود که پیدا کردن ستاره‌های آن روزهای تیم آث‌میلان برایمان جذابیت بیشتری داشت. داشتن فرانک ریکارد، مارکو فان باستن، رود گولیت، مارکو باره‌سی و پائولو مالدینی با آن لباس قرمز و مشکی در میان عکس‌ها، حس غرور و برتری نسبت به بقیه به ما می‌داد. آن روزها و تا دهه اول قرن جدید دوران حکمرانی میلانی‌ها در فوتبال ایتالیا و اروپا بود. بعد از آن و برای مدتی کوتاه اینتری‌ها جای آنها را گرفتند. آن‌طور که ذهن فوتبالی ما یاری می‌کند، دورانی نبوده که هر دو تیم شهر میلان در اوج باشند و رقابت‌شان نزدیک باشد اما حالا وارد دومین فصلی می‌شویم که رقابت این دو تیم برای فتح اسکودتو، رقابتی شدید بوده‌است.

میلان در فصلی که بعد از ۱۱بازی هنوز شکست نخورده و با ۳۱ امتیاز در صدر است، امشب در ورزشگاه سن‌سیرو از اینتری پذیرایی می‌کند که ۷امتیاز از همشهری‌اش پایین‌تر بوده و سه امتیاز این بازی از هر چیزی برایش واجب‌تر است. میلان در حالی به بازی امشب رسیده که طی یک هفته اخیر دو بازی سنگین را پشت سر گذاشته‌است. روسونری هفته قبل مقابل رم قرار گرفت و به لطف هوش و تجربه زلاتان توانست با سه امتیاز ورزشگاه المپیکو را ترک کند. در ادامه شاگردان استفانو پیولی در هفته چهارم لیگ قهرمانان مقابل پورتو قرار گرفتند و با کسب نتیجه مساوی رویاهایشان برای تداوم حضور در UCL از بین رفت.  با این حال، طرفداران میلان انتظار دارند تیم شان امشب برای هشتمین بازی متوالی در این فصل سری A به عنوان برنده از زمین خارج شود. آخرین باری که میلان چنین نتایجی را در فوتبال ایتالیا به دست آورد، سال ۲۰۰۶ بود که کارلو آنچلوتی روی نیمکتش حضور داشت. پیولی و تیمش با کسب پیروزی علاوه رسیدن به آن رکورد، انتقام هم می‌گیرند.
در سه بازی آخر این دو تیم در خانه میلان، این روسونری بوده که با باخت زمین را ترک کرده است.  در کنار این سه باخت باید به حدف میلان توسط اینتر در کوپا ایتالیای سال گذشته هم اشاره کنیم. میلان با باخت ۳ بر صفر در بازی برگشت فصل قبل مقابل اینتر، عملا فرصت فتح اسکودتو را از دست داد. حالا پیولی که خودش روزگاری روی نیمکت اینتر می‌نشست و در ۲۷ بازی هدایت آبی مشکی‌ها را بر عهده داشت، با ترکیبی از بازیکنان جوان در کنار اسطوره‌ای همچون زلاتان به دنبال این است که بعد از ۱۱ سال بار دیگر میلان را به قله فوتبال ایتالیا برساند. پیولی خودش خوب می‌داند که برای شکستن این طلسم، عبور کردن از اینتر یکی از سخت‌ترین موانع است.
در آن طرف ماجرا، تیمی قرار دارد که طی یک ماه و نیم اخیر عالی کار کرده است. شاگردان سیمونه اینزاگی بعد از باخت ۳ بر یک مقابل لاتزیو، در تمام بازی‌های داخل و خارج از خانه بدون باخت بوده‌اند. اوضاع این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بر خلاف میلان، خیلی بهتر است. نراتزوری هفته قبل بعد از شکست دادن نماینده مولداوی، حالا پشت سر رئال در رده دوم است و شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی دارد.

 نیمکت‌های متفاوت

وقتی به بازیکنان اصلی و ذخیره هر دو تیم نگاهی می‌اندازیم، کاملا مشخص است که دست اینزاگی برای انتخاب بازیکنان مناسب برای ترکیب ۲-۵-۳ خیلی بازتر است. بدون شک نگاه همه در بازی امشب به خط هافبک اینتر و هاکان چالهان اوغلو است که همین ابتدای فصل از میلان جدا شد و به اینتر آمد. با آمدن او و ادین ژکو به اینتر، این تیم همچون فصل گذشته مشکل چندانی در گلزنی نداشته‌است. در کنار آنها بازیکنانی همچون پریشیچ، مارتینز و کورئا هستند که به مراتب از هافبک‌های میلان بهتر به نظر می‌رسند.
 آن طرف تنها خبر خوش برای میلانی‌ها، برگشت براهیم دیاز به ترکیب این تیم است. گفته می‌شود به احتمال زیاد پیولی در خط حمله از ابتدا به زلاتان بازی می‌دهد.
او که تاکنون هشت بار با پیراهن میلان توانسته دروازه اینتر را باز کند، علاوه بر گلزنی می‌تواند به‌خوبی تیم جوان پیولی را در بازی امشب رهبری کند.  با تمام این اوصاف همه منتظرند تا ببینند در دویست و بیست و نهمین دربی دلا مادونینا چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. در بازی‌های قبلی ۸۴برد برای اینتر و ۷۷ پیروزی برای میلان ثبت شده‌است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها