ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شناسایی ، دستگیری و محاکمه یک مفسد اقتصادی در شعبه 1193دادگاه عمومی و جزایی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۴۶۲

به گزارش جام جم ، چندی پیش ماموران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پیگیری پرونده یک مفسد اقتصادی و شناسایی اموال وی در چند انبار، پرونده را پس از جمع آوری دلایل ، مدارک و مستندات به دادسرای مبارزه با قاچاق کالا ارائه کردند که با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پرونده وی که نامش حمید باقری ارضی اعلام شده است ، با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 1193دادگاه عمومی و جزایی ارسال شد.

جریمه 13 میلیارد ریالی


با محاکمه مفسد اقتصادی ، روز گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اطلاعیه ای را در این ارتباط صادر کرد.
در اطلاعیه این ستاد آمده است: در پی دریافت اخباری درباره اقدام فردی به نام حمید باقری ارضی درخصوص قاچاق گسترده کالا، در بررسی های اولیه مطرح شد متهم با تاسیس دهها شرکت با اسامی و پوشش های متنوع در چند شهر کشور، دهها میلیارد تومان وام از بانکهای مختلف دریافت و به صورت گسترده با استفاده از تسهیلات مناطق ویژه اقتصادی و سوئاستفاده از اوراق گمرکی برای قاچاق کالا اقدام می کند و این فرد انبارهای متعددی در نقاط مختلف در اختیار دارد.
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: پس از جمع بندی اطلاعات به دست آمده و گزارش آن به دادگاه ، تعدادی از انبارهای این فرد در تهران با حضور ماموران انتظامی بازرسی و 12339قلم کالا شامل یخچال ، تلویزیون و مایکروفر قاچاق در این محلها کشف و ضبط شد.
با کشف این کالاها، قاچاقچی کالا با ارائه اسناد و مدارکی تلاش می کرد کالای مکشوفه را دارای اوراق گمرکی قلمداد کند، اما با هوشیاری و دقت کارکنان گمرک و تطبیق مدارک ارائه شده ، معلوم شد بخش زیادی از کالاها با اسناد متهم هیچ سنخیت و تناسبی ندارد و به صورت قاچاق وارد کشور شده است. لذا با جمع آوری اسناد و مدارک ، پرونده به دادگاه ارسال شد.
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: با وجود فشارهای سنگین عناصر صاحب نفوذ که در صورت ضرورت نام آنها نیز افشا خواهد شد، پس از فراز و نشیب های فراوان به پرونده رسیدگی شد و دادگاه با صدور حکمی علاوه بر مصادره همه اموال مکشوفه قاچاقچی ، وی را به پرداخت 13میلیارد ریال جریمه محکوم کرد.

رسیدگی به دیگر اتهامات


در این اطلاعیه تاکید شده است این قاچاقچی ، چند پرونده مفتوح دیگر نیز دارد که متاسفانه با وجود گذشت زمان هنوز به آنها رسیدگی نشده است که این اتهامات عبارتند از:
1- پرونده معوقه های بازپرداخت وام بانکی در مجتمع ویژه اقتصادی
2- پرونده اتهامی قاچاق 25قطعه شمش طلا مربوط به سال 1384مطرح شده در محاکم دادگاه انقلاب
3- پرونده اتهام قاچاق 91کیلوگرم طلا مربوط به سال 1384منطقه ویژه سلفچگان مطروحه در دادسرای عمومی و انقلاب قم به ارزش تقریبی 40میلیارد ریال

برخورد قاطع


در این اطلاعیه ابراز امیدواری شده است با اقدام جدی مراجع قضایی و رسیدگی فوری به پرونده های مفتوح دیگر این مفسد اقتصادی و اجرای حکم صادره ، حقوق مردم به بیت المال بازگردد.
«جام جم» سال گذشته در خبری تحت عنوان قاچاقچی دانه درشت به تخلفات این مفسد اقتصادی اشاره کرده بود که وی در واکنش به این خبر جوابیه ای را به روزنامه ارسال و خبر جام جم را درخصوص قاچاق کالا به میزان 2میلیارد تومان تکذیب کرده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها