کلم بروکلی از جمله گیاهانی است که علیرغم فواید بسیار، مصرف بی‌اندازه آن می‌تواند سلامت فرد را تهدید کند.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، ممکن است از اینکه یخچال خود را با کلم بروکلی بسیار سالم پر کنید هیجان زده شوید، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند.

اگر عاشق خوردن سالاد هستید، به احتمال زیاد، ممکن است در نهایت کلم بروکلی را در آن بریزید؛ چرا که نه، زیرا این گیاه سرشار از مواد مغذی است. اما اگر به شما بگوییم که کلم بروکلی مورد علاقه‌تان می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، به شما آسیب بزند، چه می‌شود، به خصوص اگر آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنید.

متاسفانه، کلم بروکلی بر عملکرد غده تیروئید شما تاثیر می‌گذارد، زیرا ماهیت آن گواتروژن است. آن‌ها آن دسته از مواد شیمیایی هستند که عملکرد غده تیروئید را سرکوب می‌کنند. این ماده شیمیایی با ید در بدن شما تداخل می‌کند، به همین دلیل غده تیروئید شما بزرگ شده و منجر به گواتر می‌شود.

کلم بروکلی همچنین دارای تیوسیانات است. آنشیکا سریواستاوا، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه بالینی می‌گوید: این ترکیب بسیار خطرناک است، زیرا منجر به پرکاری تیروئید می‌شود و به همین دلیل با مشکلاتی مانند افزایش وزن، خستگی، ریزش مو و نفخ صورت مواجه می‌شوید.

علاوه بر این، کلم بروکلی مانند کلم پیچ و کلم از خانواده چلیپایی‌هاست و در برخی افراد منجر به مشکلات معده و همچنین نفخ می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که باید از مصرف بیش از حد کلم بروکلی اجتناب کرد این است که می‌تواند باعث اختلال در حرکت روده شما شود. کلم بروکلی سرشار از فیبر است که اگر در حد اعتدال مصرف شود مفید است، اما اگر فیبر بیش از حد بخورید، بدن شما آنزیم‌های زیادی برای هضم آن نمی‌سازد و از این رو تحریک روده را تجربه می‌کنید.

سریواستاوا می‌افزاید: بروکلی عوارض جانبی دیگری نیز دارد. اگر به درستی پخته نشود، ایزوفلاون‌های موجود در آن را افزایش می‌دهد و به همین دلیل احتمال سکته مغزی ایسکمیک به ویژه در زنان افزایش می‌یابد. اگرچه نادر است و تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است، اما نمی‌توانیم احتمال آن را انکار کنیم.

همچنین مطالعه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد بروکلی برای سلامتی مضر است.

به گفته مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو، افرادی که از دارو‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنند باید در مصرف بروکلی خود دقت کنند. طبق این مطالعه، کلم بروکلی حاوی ویتامین K است و می‌تواند بر اثربخشی داروی شما تاثیر بگذارد.

می‌بینید که اگر در حد اعتدال مصرف نشود چگونه این غذای فوق‌العاده می‌تواند یک سوپر فلاپ باشد. این گیاه می‌تواند سمی‌تر از چیزی باشد که تا به حال می‌دانستید!

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها