رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج گفت: وبینار بررسی ویژگی‌های موسیقیایی و فرهنگی ساز بالابان (نرمه نای) در میان مردم کُرد، ارمنی و آذری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۴۱۷۷
ویژگی‌های موسیقایی و فرهنگی ساز بالابان بصورت مجازی بررسی می‌شودبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، سرکوت نجفی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه هشتم نوامبر مصادف با پیوستن سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است برنامه‌هایی برای این روز در نظر گرفته شد.

وی افزود: در راستای برنامه‌های شهر خلاق موسیقی و به مناسبت دومین سالگرد پیوستن سنندج به شبکه شهرهای خلاق جهان در حوزه موسیقی، برگزاری فستیوالی تحت عنوان جشنواره بین المللی آبیدر در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج اضافه کرد: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برگزاری وبینار ویژگی‌های موسیقیایی و فرهنگی بالابان در میان مردم کردد، ارمنی و آذری که از رویدادهای جنبی فستیوال (جشنواره بین المللی آبیدر) بوده و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: صادق چراغی (نوازنده دودوک و پژوهشگر)، عاشیق ایمران حیدری (پژوهشگر موسیقی عاشیقی)، محمد میرزایی (عضو هیات علمی گروه موسیقی دانشگاه کردستان) سخنرانان این پنل تخصصی هستند.
نجفی یادآور شد: زمان برگزاری پنل تخصصی 6 آبان  جاری ساعت چهار بعداظهر بوده و علاقمندان برای شرکت در پنل می‌توانند از طریق درگاه http://meet.uok.ac.ir/ch/art.hall۱  و از طریق گزینه مهمان وارد سامانه مجازی شوند.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، ساز "نرمه نای"یا "بالابان" از سازهای سنتی مناطق کردنشین است که در موسیقی آذربایجان هم از آن استفاده می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها