کارشناسان بهداشت و تغذیه هشدار می‌دهند که بسیاری از غذا‌هایی که معمولاً در یخچال نگهداری یا ذخیره می‌شوند، می‌توانند سمی شوند.
کد خبر: ۱۳۴۳۳۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیاری بر این باورند که وقتی غذا‌های مختلف در یخچال قرار می‌گیرند، برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند، اما فواید سلامتی خود را از دست می‌دهند و در بسیاری از موارد غیرقابل خوردن می‌شوند.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که خوراکی‌ها باید به جایی یخچال در انبار نگهداری شوند، زیرا طبق مطالعات آن‌ها این بهترین راه برای تازه ماندن این خوراکی‌ها برای مدت طولانی است.

پنیر پیر: این نوع پنیر به دلیل سفتی خود، مشهور است و وقتی در یخچال باقی می‌ماند، سفت‌تر و شبیه یک "سنگ" می‌شود. دلیل این امر این است که پنیر سفت یک دوره پخت شش ماهه را طی می‌کند، پس از آن هرگز نباید در یخچال قرار داده شود، بلکه می‌توان آن را در یک مکان تاریک و خنک قرار داد.

سیب زمینی: وقتی این سبزیجات نشاسته‌ای در یخچال نگهداری می‌شوند، می‌توانند به یک ماده عجیب و چسبناک و شبیه خمیر قند تبدیل شوند؛ بنابراین انبار محل مناسبی برای ذخیره سیب زمینی است.

خربزه و طالبی: برای اینکه آنتی اکسیدان‌ها در میوه‌های هندوانه و طالبی سالم بمانند، باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

سس گوجه: وقتی سس گوجه فرنگی را در یخچال می‌گذارید، به محیطی مناسب برای رشد میکروارگانیسم‌های مضر تبدیل می‌شود، زیرا سس گوجه فرنگی حاوی اسید‌های زیادی است.

میوه گلابی: گلابی وقتی در یخچال قرار می‌گیرد، بی مزه و بی بو می‌شود و پوسته آن آسیب می‌بیند.

هویج: هویج را فقط می‌توان برای چند ساعت در یخچال قرار داد، زیرا هوای سرد فواید آن را برای سلامتی از بین می‌برد، روند پوسیدگی را تسریع می‌کند و باعث می‌شود رنگ پوست هویج متفاوت شود.

کارشناسان تغذیه می‌گویند که این سبزیجات حاوی مقدار زیادی آب هستند و ترکیب ژنتیکی میوه هویج به سرعت با هوای سرد یخچال واکنش نشان می‌دهد که منجر به کوتاه شدن چشمگیر عمر آن می‌شود.

سایر غذا‌هایی که باید از قرار دادن آن‌ها در یخچال اجتناب کنید شامل بادمجان، ترشی، روغن زیتون، شکلات، انواع توت‌ها، کره، هلو، سیب، خیار و موارد دیگر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها