وزیر ورزش و جوانان گفت: کشتی سنتی و قهرمانی ۴ هزار سال در ایران قدمت دارد و این رشته ورزشی یکی از مهمترین جنبه های ورزش در ایران در سطح بین الملل است.
کد خبر: ۱۳۴۲۲۵۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سید حمید سجادی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد.

وی در ادامه گفت: ورزش‌های بومی محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

سجادی با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

به گفته وی، کمان گیری با اسب یکی از ورزش‌ها و سنت‌های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه‌ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت‌های سنت‌های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته‌های بومی محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته‌های مهیج به کشور‌های دیگر صادر شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌شود مطالبه و چالش‌های جوانان از نظام و قسمت‌های مختلف کشور به نحو شایسته‌ای پاسخ داده شود.

وی گفت: وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیریتی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفتگو با شماری از مراجع تقلید و علما، از پروژه سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره پردیسان بازدید و با پیشکسوتان ورزشی و سمن‌های جوانان دیدار می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها