شرکت آسترازنکا نوعی آنتی بادی درمانی را توسعه داده که علاوه بر جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در درمان نیز موثر است.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۱۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، این شرکت هفته گذشته درخواست استفاده اضطراری از این درمان را به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه کرد. درمان مذکور AZD ۷۴۴۲ نام دارد و از دو آنتی بادی تشکیل شده است.

داده‌های مربوط به یک آزمایش بالینی این دارو به نام Tackle روز گذشته منتشر شد و نشان داد مصرف آن توسط افراد بیمار که بستری نشده اند، از شدید شدن کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند.

بخش اعظم ۹۰۳ شرکت کننده در آزمایش بالینی در معرض خطر شدید شدن بیماری کووید ۱۹ بودند و برخی چند بیماری پیش زمینه‌ای داشتند. آزمایش نشان داد در افرادی که ۷ روز یا کمتر از ظهور علائم بیماری در بدن آن‌ها گذشته بود، تزریق ۶۰۰ میلی گرم AZD ۷۴۴۲، ریسک شدید شدن بیماری یا مرگ را در مقایسه با پلاسیبو ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

برای افرادی که ۵ روز پس از ظهور علائم این دارو را مصرف کردند نیز ریسک شدید شدن بیماری یا مرگ ۶۷ درصد کاهش یافته است.

هیو مونتگومری پروفسور دانشگاه کالج لندن و محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: با توجه به آنکه همچنان موارد ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در سراسر جهان رصد می‌شود، نیاز مبرمی به درمان‌هایی مانند AZD ۷۴۴۲ وجود دارد تا از جمعیت آسیب پذیر در مقابل این بیماری محافظت کند. نتایج مثبت آزمایش بالینی نشان می‌دهد تزریق یک دوز این دارو نقش مهمی در مقابله با پاندمی دارد.

این نوع درمان برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند به طور مرتب واکسن تزریق کنند، بدن آن‌ها واکنش ضعیفی به واکسن‌های کووید ۱۹ نشان می‌دهد و یا شرایط سلامتی شان آن‌ها را در معرض ریسک ابتلا به بیماری سخت قرار می‌دهد.

نتایج کامل آزمایش بالینی این دارو در یک ژورنال پزشکی منتشر می‌شود.

یک تحقیق جداگانه در ماه آگوست منتشر شد و نشان داد در افرادی که با AZD ۷۴۴۲ درمان شده بودند هیچ مورد مرگ یا ابتلا به نوع شدید بیماری مشاهده نشده بود. در این تحقیق بیش از ۵ هزار بزرگسال شرکت کردند و مصرف AZD ۷۴۴۲ ریسک ابتلا به کووید ۱۹ دارای علائم را در مقایسه با پلاسیبو ۷۷ درصد کاهش داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها