ادامه رسوایی جاسوس افزار رژیم صهیونیستی

جای پای «پگاسوس» در تلفن همراه ۵ مقام فرانسوی دیده شد

با طرح اتهام در دادگاه ویرجینیای غربی صورت گرفت؛

جنجال فروش اطلاعات زیردریایی هسته ای آمریکا توسط مهندس انرژی اتمی

یک مهندس انرژی اتمی در نیروی دریایی ارتش آمریکا متهم به تلاش برای فروش اسرار مربوط به زیردریایی‌های اتمی این کشور به یک کشور خارجی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۷۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، تلاش برای فروش اسرار مربوط به زیردریایی‌های اتمی آمریکا به یک کشور خارجی خبرساز شده و در این ارتباط یک مهندس انرژی اتمی نیروی دریایی آمریکا و همسرش متهم شده‌اند.

گفته شده شکایت از این مهندس آمریکایی با نام «جاناتان توبی» به همراه همسرش در دادگاهی در ویرجینیای غربی ثبت شده و آن‌ها در تلاش برای فروش اطلاعات فوق محرمانه زیردریایی اتمی بوده اند.

اف بی آی اعلام کرده است که این مهندس آمریکایی قصد انتقال کارت حاوی جزئیات طراحی، عملیات و عملکرد زیردریایی اتمی کلاس ویرجینیای آمریکا را به یک کشور خارجی داشته است.

زیردریایی تهاجمی هسته‌ای کلاس ویرجینیا به عنوان زیردریایی اصلی در حال خدمت ناوگان نیروی دریایی آمریکا جانشین کلاس لس آنجلس معرفی می‌شود و ۱۱ فروند آن در حال حاضر مشغول به کار است.

گفته می‌شود زیردریایی‌های کلاس یاسن روسیه بعنوان رقیب زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا آمریکا به شمار می‌رود، هرچند زیردریایی یاسن روسیه در تعداد فروند بسیار کمتری مشغول به فعالیت هستند.

این نخستین بار نیست که افرادی در ارتش آمریکا به جرم جاسوسی شناسایی و دستگیر می‌شوند. سال گذشته نیز وزارت دادگستری آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که سروان «پیتر دبینز»، عضو سابق نیرو‌های ویژه ارتش، اتهام جاسوسی برای روسیه را پذیرفته است. این کماندوی سابق ارتش آمریکا سال گذشته متهم شد که برای چند سال اطلاعات امنیتی حساس ارتش آمریکا را در اختیار جاسوسان روسیه قرار داده و همچنین تلاش کرده درباره همکارانش اطلاعاتی به روسیه بدهد که به استخدام جاسوسان بیشتر کمک کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها