دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق:

حمله به سفارت آمریکا با کاتیوشا کار مقاومت نیست

سفارت آمریکا در بغداد، امروز بار دیگر با به صدا درآوردن آژیرهای خطر و آزمایش سامانه سی‌-رام موجب هراس ساکنان مناطق نزدیک به این سفارت‌خانه شد.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، منابع آگاه امنیتی عراق از فعال شدن آژیر خطر و سامانه پدافندی « C_ram » (سی- رام) در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با شبکه «السومریه»، تصریح کرد: «سفارت آمریکا در بغداد، در حال آزمایش سامانه سی- رام است و این آزمایش و تمرین دفاعی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ (به وقت محلی) ادامه خواهد یافت».

پیش از این، کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از فعال شدن آژیر خطر و فعال شدن سامانه سی- رام در پایگاه سوم توحید در سفارت ایالات متحده در منطقه سبز خبر داده بودند.

پس از انتشار این اخبار، سفارت آمریکا طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، اعلام کرد: «دفتر امنیت منطقه‌ای در ساختمان سفارت آمریکا در بغداد اقدام به آزمایش سامانه پدافندی سی- رام کرده است. این آزمایش شامل به صدا درآمدن آژیرها و شلیک گلوله است که از ساعت ۱۳:۰۰ ظهر امروز شنبه چهارم سپتامبر آغاز شده و نزدیک به دو ساعت نیز طول خواهد کشید».

سفارت آمریکا واقع در منطقه سبز بغداد اغلب به عنوان بخشی از تمرین امنیتی، سامانه پدافندی و آژیرهای هشدار را فعال می‌کند و موجب ایجاد هراس در قلب ساکنان مجتمع‌های مسکونی واقع در نزدیکی این سفارتخانه می‌شود. امری که با اعتراض طیف‌‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراق همراه است. زیرا آزمایش سامانه دفاعی آمریکا در منطقه مسکونی بغداد اقدامی تحریک‌آمیز و مخالف قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

سفارت آمریکا در بغداد، با مساحت ۱۷۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین سفارتخانه در سطح جهان است که به اعتقاد ناظران هزاران جاسوس در آن فعالیت دارند. با این وجود دولت عراق تاکنون هیچ بیانیه‌ای درباره این اقدامات سفارت آمریکا اعم از اجرای تمرینات و تیراندازی به ویژه آزمایش سامانه دفاع هوایی «سی -رام»(C-RAM) در مرکز بغداد صادر نکرده است.

«کریم الخیکانی» تحلیلگر عراقی، پیشتر گفته بود: «سکوت دولت در قبال رفتارهای آمریکا در عراق بیانگر آن است که دولت کاملا از این رفتارها رضایت دارد و به رعب و وحشتی که در میان ساکنان مناطق نزدیک به سفارت ایجاد می‌شود، توجهی ندارد».

این تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که وجود ارتش آمریکا و سامانه دفاع هوایی و باند فرود هواپیما در داخل سفارت نشان می‌دهد که نمی‌توان نام سفارت به این مکان داد بلکه یک مرکز فرماندهی و اردوگاهی در مرکز بغداد است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها